مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

10هزار دانش آموز نیازمند چشم انتظار مساعدت حامیان هستند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکنون 10 هزار دانش آموز خانواده های نیازمند بدون حامی هستند، افزود: این فرزندان نیازمند حمایت هستند و نباید بگذاریم به خاطر فقر مالی خانواده ترک تحصیل کنند.از خیران استان می خواهیم چتر حمایتی خود را بر این دانش آموزان نیازمند بگسترانند.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۴۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه این نهاد در سال گذشته 20 درصد از مشاغل کوچک استان را ایجاد کرد، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، پنج هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می شود و با این اشتغال زایی، پنج هزار خانوار خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با فقر، آموزش و ارتقای شاخص های فرهنگی است، بیان کرد: نوع فقر بعد از دهه هفتاد فرق کرده و مبارزه با فقر سخت تر شده است و نهاد های حمایتی باید در روش های مبارزه با فقر تجدید نظر کنند و طرحی نو دراندازند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه اگر فقر در بین خانواده های نیازمند ارثی شود، جامعه ما از امنیت اجتماعی لازم برخوردار نخواهد شد، اظهار کرد: فقر فرهنگی فراتر و مهم تر از فقر مادی است و باید تلاش کنیم ریشه های فقر را از بین ببریم.

کلامی با اعلام اینکه بیش از 75 هزار خانوار به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات مختلف کمیته امداد استان بهره مند هستند، تاکید کرد: منابع مالی کمیته امداد محدود است و اعتبارات دولتی نیز کفاف خدمت بهتر به این تعداد خانوارهای مددجو را نمی دهد.

وی با قدردانی از مساعدت پدران معنوی ایتام و فرزندان محسنین، تاکید کرد: حامیان افرادی نوعدوست و از جنس فرشته های آسمانی هستند که با کمک های خود دل بسیاری از ایتام و فرزندان نیازمند را شاد می کنند.

آیین نکوداشت حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین با حضور حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد و در آن 300 حامی طرح اکرام و محسنین با برداشت پاکت از درخت آرزوها، خواسته ها و نیازهای مختلف ایتام و دانش آموزان نیازمند را تامین کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار