خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

باپذیرش سند2030 میپذبریم دیگران برای ما نسخه بپیچند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان قزوین گفت: با رسیدگی جدی به تخلفات انتخاباتی، حیثیت قانونی، احترام و حرمت انتخابات حفظ می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۴۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبد الکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: افزایش چشم‌گیر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان فرصتی را فراهم می‌آورد تا اهمیت نمازهای جمعه و جماعت بیشتر تبیین و تشریح شود و در نهایت حضور نمازگزاران در نمازهای جمعه و جماعت تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امضای سند 2030 از سوی مسئولان اشاره و تصریح کرد: در سند 2030 بیشتر به خطر محتوا توجه می‌شود، در حالی که اصل سند از محتوای آن خطر بیشتری دارد و نباید از آن غفلت شود.

امام جمعه قزوین به خطر اصل پذیرش سند 2030 اشاره و تأکید کرد: پذیرش سند 2030 به این معنا است که خیلی راحت بپذیریم که دیگران برای ما نسخه بنویسند و با اینکار ما را تحقیر نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین «صدور انقلاب» را یکی از آرمان‌های والای امام خمینی (ره) معرفی کرد و افزود: تحقیر ما در سند 2030 اینگونه رقم خورد که آن‌ها می‌گویند شما که می‌خواستید «انقلابتان را به همه جهان صادر کنید»، کارتان به جایی رسیده است که ما برای شما دستورالعمل زندگی، سبک زندگی و فرهنگ صادر می‌کنیم.

وی موضوع «نفوذ» را یکی از جدی‌ترین مباحث در کلام رهبر معظم انقلاب معرفی و اذعان کرد: سند 2030 یکی از جدی‌ترین و مفتضح‌ترین مصادیق نفوذ بود و با پذیرش آن، به آبروی ملت لطمه وارد شد.

عابدینی به مقاومت دولت در مقابل تصویب مصوبه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و ادامه داد: دولت تا آخر مقاومت کرد تا دستور اجرای مصوبه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نکند، اما حکم اجرای سند 2030 را با عجله و شتاب صادر کرد.

امام جمعه قزوین به محتوای سند 2030 هم اشاره و یادآور شد: در محتوای سند 2030 کدهایی وجود دارد و یکی از آن‌ها تعریف خانواده است که در آن ازدواج دو زن با یکدیگر و دو مرد با یکدیگر را در قالب خانواده در نظر گرفته می‌شود و این موضوع خطر بزرگی برای خانواده‌ها به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: اگر روی اصول و مبانی دینی، قانونی، قرآنی و انقلابی تکیه کنیم، موضع‌گیری خودمان را آن گونه که باید انجام داده‌ایم و هم جناحی عمل نکرده‌ایم که ما را منتصب به جناح خاصی بکنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: حرام خدا همیشه حرام، حلال خدا همیشه حلال، واجب خدا همیشه واجب، فحشا و بی‌بند و باری و دروغ همیشه بد و قبیح است و به حزب و جناح مربوط نیست و اگر همین موارد را تبیین کنیم، هم مواضع خودمان را مطرح کرده‌ایم و هم به طرفداری از حزب و جناح خاصی مبتلا نشده‌ایم.

 عابدینی با اشاره به تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی در برخی از مناطق استان بسیار آزار دهنده بود و موجب ابطال آرای برخی از مناطق شد.

 

وی افزود: اگر رسیدگی جدی به تخلفات پیش آمده صورت نگیرد، دوره‌های بعد این‌ها تشویق می‌شوند و انتخابات به امری مسخره تبدیل می‌شود و حیثیت قانونی و احترام و حرمت آن از میان می‌رود و هر طور شده است باید خطر تخلفات انتخاباتی را گوش زد نماییم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با وجود همه تبلیغات بیرونی و داخلی، از دوران مبارزات انقلابی تا کنون هیچ زمانی جناح متدین و مؤمن به اندازه امروز قوت و قدرت نداشته است و خوشبختانه امروز موقعیت جناح متدین بسیار خوب است.

گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری، قائم مقام دیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها و آقای ابوالفضل معصومی‌فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین مهمانان ویژه نشست ائمه جمعه استان بودند و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود پرداختند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها