شهرستانی گفت: در سه ماهی که از سال ۹۶ می‌گذرد، اوضاع نه تنها بهتر نشده بلکه به دلیل بالارفتن هزینه‌ها و استمرار رکود شرایط سخت تر شده به طوری که امیدی برای بهبود وضعیت در چشم اندازی نزدیک وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۵۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا شهرستانی، عضو انجمن فولاد  در رابطه با افزایش چک‌های برگشتی اظهار داشت: در 6 ماه ابتدایی سال 95 وضعیت نسبت به 6 ماه دوم سال بهتر بود و تا حدی چک‌ها نقد می شد اما متأسفانه در نیمه دوم سال صنعت فولاد زیان زیادی دید و به دلیل رکود میزان چک‌های برگشتی افزایش یافت.

وی افزود: در سه ماهی که از سال 96 میگذرد، اوضاع نه تنها بهتر نشده بلکه به دلیل بالارفتن هزینه ها و استمرار رکود شرایط سخت تر شده به طوری که امیدی برای بهبود وضعیت در چشم اندازی نزدیک وجود ندارد.

عضو انجمن فولاد خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌ها تعطیل بوده و یا در عمل توان ادامه فعالیت ندارند و تعداد زیادی از این شرکت ها نیز چک های زیادی در دست دیگران دارند، به طوری که می توان گفت در بخش خصوصی در حوزه فولاد چیزی در حدود 30 درصد بر چک های برگشتی افزوده شده است و این نشان دهنده رکود موجود در این صنعت است.

وی با بیان این که روابط با خارج هم در عمل بدتر شده و خیلی تمایل ندارند با ایران تجارت خاصی داشته باشند، گفت: بعد از برجام بسیاری از طرف‌های خارجی احساس کردند که ممکن است تغییراتی رخ دهد بنابراین به سرعت آمدند و تفاهم نامه هایی را امضا کردند تا چنان چه شرایط مهیا باشد بستر را برای فعالیت خود فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اما واقعیت این است که در میان تمام تفاهم نامه هایی که با آمدن گروه های مختلف به ایران امضا شد درصد بسیار کمی عملی شده است، به طور مثال در حوزه فولاد تنها شرکتی که فعالیت عملی در ایران داشته شرکت دنیلی است که در اشتهارد کارگاهی بنا کرده، علت فعالیت این شرکت هم این بوده که دنیلی از جمله شرکت هایی است که حتی در زمان تحریم هم ارتباطشان را با ایران قطع نکرده و بعد از برجام هم فعالیت خود را بیشتر کرد.

شهرستانی با بیان این که هنوز در انتقال پول هم نتوانستیم یک ال سی باز کنیم خاطرنشان کرد:  اس ام اس گروپ آلمان (SMS Group) تاکنون یک قرارداد با ایران نداشته و یا "تنوا" تنها در حد حرف از فعالیت در ایران استقبال کرده اند، که این صحبت ها هم تاکنون عملی نشده است.

ارسال نظرات