عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶ سال پیش با استدلال و منطق ادغام شد زیرا در گذشته صنعت و تولید راه جداگانه‌ای از تجارت داشتند که منجر به ایجاد مشکلات فراوانی شده بود.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۷۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد بائوج لاهوتی در مورد لایحه دولت به منظور تفکیک چند وزارتخانه، اظهار داشت: با وجود اینکه این لایحه با دو فوریت به مجلس ارسال خواهد شد به نظر می‌رسد این کار فوریتی نداشته باشد؛ چراکه فوریت بدان معناست که ضرر و خسرانی متوجه دولت باشد در حالی که اکنون این وزارتخانه‌ها اداره می‌شوند و بنابر این قید فوریت نیاز نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت 6 سال پیش با استدلال و منطق ادغام شد زیرا در گذشته صنعت و تولید راه جداگانه‌ای از تجارت را در پیش گرفته بودند که منجر به ایجاد مشکلات فراوانی شده بود و بنابراین این بخش‌ها ادغام شدند. 

این نماینده مجلس در مورد جداسازی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت مسکن و شهرسازی نقش سیاست‌گذاری در این حوزه را دارند و مجری نیست به همین دلیل با وزارت راه و ترابری سابق ادغام شد. به نظر می‌رسد مجلس با این تفکیک‌ها مخالفت کند، زیرا مغایر با برنامه ششم بوده و هزینه‌زا است. 

لاهوتی با بیان اینکه در حال حاضر برخی سازمان‌های دولتی ساختاری عظیم‌تر از یک وزارتخانه دارند، عنوان کرد: سازمان محیط زیست شامل این بخش بوده و به هیچکس نیز پاسخگو نیست، بنابر این ضرورت اصلاح ساختار و تبدیل آنها به وزارتخانه بیشتر از طرح تفکیک دولت است. 

وی تأکید کرد: هدف از تفکیک‌، ادغام و یا تبدیل‌ها باید چابک‌سازی و کوچک‌سازی در راستای اهداف قانون باشد اما در حال حاضر لایحه دولت چنین پیامی ندارد. اکنون 250 هزار میلیارد تومان از بودجه سهم هزینه‌های  جاری است و نباید با تفکیک وزارتخانه‌ها این هزینه‌ را افزایش داد بلکه دولت باید تلاش کند هزینه‌های جاری کاهش یابد و تصدی‌ها را واگذار کند.

ارسال نظرات