یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد
دکتر حیدرپور گفت: ضروری است که نهادها با یکدیگر همکاری کنند تا باندهای تکدی گری را شناسایی و برخورد جدی کنند تا این معضل که چهره شهر را هم بسیار زشت کرده به حداقل برسد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۸۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

لزوم شناسایی و برخورد جدی با باندهای تکدی گری در کلانشهرهادکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با فعالیت متکدیان و باندهای فعال تکدی گری و لزوم جمع آوری و ساماندهی آنها و برخورد با مافیای تکدی گری در کلانشهرهایی همچون تهران اظهار داشت: در حال حاضر مسئله بیکاری و شرایط سخت اقتصادی به برخی اقشار اجتماعی به قدری آسیب می زند که عده ای مجبور به این کار می شوند.

وی افزود: البته عده ای هم با وجود توانایی کار کردن به گدایی روی می آورند و نیازمند هم نیستند. متاسفانه عده ای به عنوان باندهای تکدی گری وجود دارند که از این افراد سو استفاده کرده و از طریق این افراد پول تولید می کنند و به دلیل اینکه مردم کشور ما هم افرادی احساساتی و علاقه مند به پرداخت صدقه و کمک هستند دلشان به رحم می آید و به این افراد پول می دهند درحالیکه کمک کردن باید از طریق نهادهای معتبر صورت بگیرد.

حیدرپور پدیده تکدی گری در کلانشهر ها را نوعی ناهنجاری دانست و گفت: ارگان های مختلف همچون شهرداری، دولت و نیروی انتظامی باید کمک کنند تا باندهای تکدی گری در کلانشهرها مانند تهران شناسایی شوند و همچینین باید از متکدیان حمایت شود.

این جامعه شناس کمبود نهادهای غیر دولتی در این زمینه را ضعف عمده کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: متاسفانه نهادهای غیر دولتی ما برای حمایت از تکدی گران و یا کودکان کار و غیره خیلی کم و ضعیف هستند درحالیکه در کشورهای توسعه یافته مراکزی وجود دارد که این افراد با حفظ منزلت و شان اجتماعی خود حمایت می شوند غذای گرم می خورندو شب ها در مکانهایی استراحت می کنند.

این استاد دانشگاه در پایان متذکر شد: بنابراین ضروری است که نهادها با یکدیگر همکاری کنند تا باندهای تکدی گری را شناسایی و برخورد جدی کنند تا این معضل که چهره شهر را هم بسیار زشت کرده به حداقل برسد.


ارسال نظرات