خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مؤسسات قرآنی شد و گفت: مبنای کار موسسات قرآنی بر اساس پژوهش باشد.
کد خبر: ۸۸۷۱۷۱۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، قدرت دائمی بابیان این نکته که یکی از گذرگاه‌های پژوهشی سند قرآنی است، افزود: سال گذشته استان‌های گلستان جزو نخستین استان‌هایی بود که به سند قرآنی دست‌یافت.

وی با تأکید بر این نکته که گلستان در حوزه فعالیت‌های قرآنی در بین ٣٠ استان کشور، پیش‌قراول است، اظهار کرد: در حوزه تدوین بانک اطلاعاتی هم گلستان در سطح کشور سرآمد شده است.

دائمی به استفاده از چشم‌انداز سند قرآنی، تدوین بانک اطلاعات و پژوهش محور بودن فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: مؤسسات قرآنی با این روند می‌توانند گام‌های مؤثری در عرصه قرآنی بردارند.

وی با اعلام این نکته که مؤسسات قرآنی باید ظرفیت سنجی شوند، افزود: نیاز است این مؤسسات برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، سند چشم‌انداز برای فعالیت‌های قرآنی خود تعریف کنند.

دائمی ضمن اشاره به این مطلب که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دارای ظرفیت بالای فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی باید در تعامل با سایر مؤسسات فرهنگی و هنری باشند تا با این اقدام بتوان تعالیم قرآنی را به شیوه‌های نوین مانند آموزش به زبان هنر به جامعه معرفی کرد.

در ادامه این جلسه مسئول موسسه قرآنی نسیم وحی گلستان به اجرای دوره‌های عمومی و تخصصی در این موسسه اشاره کرد و گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم قرآن در دوره‌های عمومی آموزش داده می‌شود.

فاطمه کریمی، تربیت‌معلم در رشته تدبر را به‌عنوان یکی از فعالیت‌های تخصصی این موسسه اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از چهار دوره تربیت‌معلم تخصصی درزمینهٔ تدبر، ترجمه و مفاهیم برگزارشده است.

به گفته وی، اکثر مربیان قرآنی استان گلستان توسط این موسسه آموزش‌دیده می‌شوند.

گفتنی است اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی گلستان روز گذشته از سه موسسه فرهنگی قرآن و عترت پویش حافظان، نسیم وحی و نسیم فردوس گلستان باهدف شناخت ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی دیدن کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها