رئیس جهاد کشاورزی خمین با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید گفت: یکی از خلأهای مهم در شهرستان خمین نبود صنایع تبدیلی است که باعث شده محصولات تولیدی شهرستان خام فروشی شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۸۴۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدحسن بهشتی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان خمین در جلسه ستاد راهبری اقتصادمقاومتی این شهرستان که با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به میزان تهسیلات پرداخت شده از سوی بسیج سازندگی در راستای طرح‌های اقتصادمقاومتی گفت: سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و کشت محصولات کشاورزی با کمترین میزان آب به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای 108 نفر به طور مستقیم و 458 نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد شده است .

اسماعیل خانجانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین نیز با اشاره به اعتبارات سال گذشته گفت: اعتبارات سال گذشته مددجویان این نهاد در راستای اشتغالزایی 730 میلیون تومان بوده که 56 پرونده از مددجویان به بانک‌های عامل معرفی شدند و تسهیلات دریافت کردند. سال جاری نیز 163 فقره پرونده در نوبت دریافت وام معرفی شده است.

محتشم بهرامی سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)نیز در این جلسه با اشاره به جذب 55 درصدی اعتبارات سال گذشته بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته این نهاد شش میلیارد تومان بوده که از این میزان سه میایارد و 200 میلیون تومان به تسهیلات اشتغالزایی تخصیص داشته است.

وی افزود: از 563 نفر معرفی شدگان به بانک‌های عامل، 228 نفر موفق به دریافت وام شدند و مابقی اعتبار بنا به دلیل داشتن مشکل در تهیه ضمانت بانکی، موفق به جذب تهسیلات نشدند چراکه برخی از بانک‌های عامل نیز همکاری لازم با متقاضیان را ندارند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: نکته مهم دیگر کمبود نیروهای متخصص ارائه مشاوره تخصصی شغلی برای افراد است بدان معنی که برخی افراد فرهنگ کار در جامعه هدف را ندارد و در این زمینه لازم است گروه کارشناسی در ذیل کارگروه تشکیل و آسیب‌ها، نیازمندی‌ها شناسایی شود.

احمد رضا جعفری رئیس جهاد کشاورزی خمین در این جلسه گفت: متقاضیان تسهیلات رونق تولید با 34 طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار چهار میلیارد و 600 میلیون تومان به بانک‌ها که عمداتا هم بانک کشاورزی بود معرفی شدند.

وی افزود: یکی از خلأهای مهم در شهرستان خمین نبود صنایع تبدیلی است با توجه به این که محصولات مطلوب مانند زعفران و گل محمدی و ... در خمین تولید تولید می‌شود اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی خام فروشی می شود و بر این اساس تکمیل زنجیره تولید موضوعی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات