مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) با انتقاد از تصویب سند 2030 و اجرای مخفیانه آن توسط دولت گفت: مگر ایرانی‌ها عقل و شعور ندارند که یک خارجی برای ما سند آموزشی بنویسد؟
کد خبر: ۸۸۷۱۸۷۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

خانم هاشمی جویباری درباره سند 2030 گفت: بحث سند 2030 از شهریور سال 95 آغاز و به صورت پنهانی تصویب شده که متأسفانه زوایای پنهان آن تاکنون آشکار نشده است.
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،

وی افزود: در شبکه‌های مجازی به سند 2030 زیاد پرداخته شده، ولی با‌ این‌حال خیلی به صورت جدی به این قضیه ورود نشده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: دولتمردان وظیفه دارند که به آینده ملت، کشور و جوانان حساس باشند و نباید برخی مسائل از مردم کشورمان مخفی نگه داشته شود، اما جلساتی با دیگران و به‌ویژه کشورهای خارجی از سوی دولت برقرار شده، بدون آنکه مردم کشورمان در جریان آن قرار گیرند.

هاشمی جویباری افزود: جزئیات 380 صفحه‌ای سند 2030 در جلسات مختلف توسط متدینین بررسی و مسجل شده که با اصل مبانی دین،‌ اخلاق، نظام و آداب کشورمان در مغایرت کامل است.

عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 به‌صراحت فرموده‌اند که این‌که دولت می‌گوید در اجرای سند 2030 تحفظ کرده و آن را اصلاح می‌کند، مورد قبول نیست؛ چراکه این سند به هیچ عنوان قابلیت تصحیحی ندارد و متأسفانه بخش‌هایی از آن توسط دولت و زیر مجموعه آن اجرا شده که این اجرا هم به صورت مخفیانه صورت گرفته است، در حالی‌که باید این سند تعهدآور به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری به‌صراحت اعلام کرده‌اند که ما قبول نداریم که نظام آموزشی ایران در یونسکو یا در یک سرزمین خارجی و به‌دور از فرهنگ، اخلاق و آیین ما نوشته شود؛ چرا که استقلال ما زیر سؤال خواهد رفت.

هاشمی جویباری افزود: مگر ایرانی‌ها عقل و شعور ندارند که یک خارجی برای ما سند آموزشی بنویسد؟ مگر این مملکت پر از جوان نخبه و خوش‌فکر نیست که خارجی‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند؟ در حالی‌که برخی از افراد متدین، عالم و روشنفکر یک‌تنه یک ملت هستند. مانند شهید بهشتی.

وی تصریح کرد: در ایران انقلاب اسلامی صورت گرفته که نظامی مستقل داشته باشیم و در سایه اهل‌بیت(ع) زندگی کنیم و قرار نیست مسائلی که به آینده، رشد و بالندگی کشور ما بستگی دارد، از خارجی‌ها تقلید کورکورانه کنیم و با لبخند به دشمن این سندها تصویب شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اساتید دانشگاه‌های مختلف ایران، مدرسین حوزه‌های علمیه، مدیران مدرسه‌های علمیه، معلمان و مبلغان نواحی 22گانه تهران و همچنین پایگاه‌های بسیج جزئیات مهم سند 2030 را ازجمله بندهای 17گانه و 91گانه را بررسی کرده‌اند.

وی افزود: بعد از فرمایش فصل‌الخطاب‌گونه مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 به ظاهر اجرای این سند از دستور کار خارج شده، اما در باطن حرکاتی از سوی دولت و وزارتخانه‌های مربوطه جهت اجرای این سند صورت می‌گیرد که مصداق این موضوع اظهارات شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور است که اعلام کرده این سند قابلیت اصلاح را دارد، در حالی‌که نظر مقام معظم رهبری چیز دیگری است و گویا دولت فراموش کرده که فصل‌الخطاب در این کشور رهبر انقلاب هستند و ایشان هم بدون خبر موثق حرفی را بیان نمی‌کنند.

خانم هاشمی جویباری گفت: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به شخصه دستور ترجمه سند 2030 را داده‌اند و نظر خود را بعد از رؤیت ترجمه به‌صراحت به جامعه اعلام کرده‌اند، ضمن اینکه حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم از متن سند 2030 آگاهی کاملی دارند و در این خصوص اظهار‌نظر کرده‌اند، اما متأسفانه کارهای پنهانی در خصوص اجرای این سند انجام می‌گیرد که برخلاف عزت و استقلال کشورمان است.

عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: طبق فرمایش اخیر مقام معظم رهبری جوانان و دانشجویان آتش به اختیار هستند و آنها هرگاه خلافی را دیدند، طبق وظیفه خود با صدای بلند نقد سازنده را همراه با عقلانیت بیان خواهند کرد.

وی افزود: اگر قرار باشد دشمن در مرزهای اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی‌مان قدم گذارد، با همه وجود یک ملت بوده و هستیم و مقابل آن ایستادگی خواهیم کرد ضمن اینکه جوانان این کشور همواره سینه‌های خود را در مقابل گلوله‌های دشمن قرار داده و می‌دهند تا گزندی به جمهوری اسلامی ایران که تنها کشور دارنده حکومت الهی و برگرفته از فرامین اهل‌بیت(ع) است، وارد نشود.


ارسال نظرات