ایندیپندنت نوشت؛ مصرف هر مقدار از الکل در دوران بارداری می‌تواند چهره نوزادان را تغییر فُرم ناخوشایند دهد؛ نوزادان متولد شده از مادران مصرف کننده الکل، معمولا بینی کمی کوتاه تر و رو به بالایی دارند؛ چشم‌های آنها کوچکتر و لب بالایشان نازک است.
کد خبر: ۸۸۷۱۸۹۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دانشمندان دریافتند مصرف هر مقدار از الکل در دوران بارداری می‌تواند چهره نوزادان را تغییر فُرم دهد.

این مطالعات می‌گوید؛ نوشیدن حتی مقدار بسیار کمی از الکل در دوران بارداری می‌تواند در ویژگی‌های ظاهری نوزاد تغییراتی ایجاد کند.

پژوهشگران با استفاده از تصاویر صورت 415  کودک یک ساله و بررسی تغییراتی در چهره نوزادان که تقریبا با چشم غیرمسلح نامحسوس بوده، دریافتند مصرف الکل در بارداری عمدتا در اطراف بینی، چشم و لب نوزاد، تغییرات ناخوشایند ایجاد می‌کند.

مصرف الکل به ویژه در سه ماهه اول بارداری و البته در طول کل بارداری این اثرات را ایجاد می‌کند.

محققان با استفاده از نرم افزار تصویر برداری سه بعدی، تقریبا هفتاد هزار جزء از صورت یک نوزاد را برای شناسایی تفاوت بین نوزادانی که مادرشان از الکل استفاده کرده در مقایسه با نوزادانی که مادرانشان مصرف کننده الکل نبوده، به کار گرفتند.

نوزادانی که مادرانشان مصرف کننده الکل هستند معمولا بینی کمی کوتاه تر و رو به بالایی دارند؛ چشم‌های آنها کوچکتر و لب بالایشان نازک است.

این ویژگی صورت با سندرم الکل جنینی مرتبط است که نتیجه نوشیدن سنگین الکل در طول دوران بارداری است.

ارسال نظرات