گفتگوی خبری بامسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ثارالله یزد:
کد خبر: ۸۸۷۱۹۰۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،در خصوص حوادث چهارشنبه هفته قبل یعنی 17 خرداد در خدمت حجت الاسلام کریمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه ثارالله هستیم،حاج آقا ضمن تشکر ازشما که دراین گفتگو شرکت کردید بفرماییدچه عاملی باعث شد که گروه تروریستی داعش دست به چنین اقدام سخیفی بزند؟

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان که در این حادثه تروریستی جان خودشون را از دست دادند و همچنین برای خانواده این عزیزان صبر و اجر از درگاه احدیت مسئلت دارم و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه.

تقریبا همه دنیا الان متوجه این نکته شده اند که دولت ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش برای بازسازی امپراطوری تسلط بر منابع جهان اسلام و قلع وقمع کردن حکومت های سد راه خودشان با جهان اسلام وارد یک جنگ نیابتی شده اند و این اعتراف بزرگ را هم از زبان خانم کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا می توان شنید که اعتراف کرد ما داعش را در عراق و سوریه به وجود آوردیم. شما کتاب گزینه های دشوار این خانم را مطالعه کنید به حرف بنده خواهید رسید.

یابطور مثال" ادوارد اسنودن" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در همان آغاز حملات داعش فاش کرد که هدف اصلی عملیات لانه زنبور تامین امنیت اسرائیل و تشکیل دولتی به نام دولت اسلامی عراق و شام است.

کشورهای مبارزه کننده با تروریسم که در خط مقدم آن ایران اسلامی وجود دارد هدف این حمله قرار دارند.اما چون دارای قدرت بازدارندگی فوق العاده زیادی در منطقه هست پس باید ابتدا برخی از شاخ و برگ های این درخت تنومند ساقط شود ،لذادراین صورت ابتدا به سراغ سوریه و بعد از آن به سراغ عراق رفتند اما همه می دانند که هدف ایران است.

دولت آمریکا و همپیمانان عبری-عربی آن برای مهار ایران اسلامی مقاوم طرح هائی را دارد که هم کوتاه مدت است و هم بلند مدت و هم میان مدت. یعنی شما از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم های فلج کنند و محاصره اقتصادی تا الان که رسیدیم به ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی.

برنامه ای که استکبار جهانی با همراهی مرتجع عرب منطقه دنبال می کند، فرو بردن کشور در یک درگیری تمام عیار باگروه های تکفیری که شاید برخی از آنها وطنی هم باشند، یا از یک قوم و مذهب خاصی دیگری هم باشند."به نوعی جنگ اعتقادی "

البته به لطف خدا تاکنون موفق نشده اند و اینگونه وحشی گری ها هیچ خللی در اراده پولادین مردم عزیزمان ندارد اگرچه امکان دارد برخی در این راه به شهادت برسند.

خبرنگاربسیج :شما گفتید که دشمن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دارد.لطفا اهداف بلند مدت را توضیح بفرمائید.

در حوزه تهدیدات بلند مدت باید این نکته را عرض کنم که دشمن دین خدا دقیقا مانند ابلیس گام به گام سنگر های ایمان را فتح می کند یعنی همان فرمایشی که حضرت امیر سلام الله علیه در خطبه 119 نهج البلاغه دارند که شیطان سیاست گام به گام تسخیر را در انحراف انسان برعهده دارد.

اگر بخواهم نمونه این فرمایش را بیان بکنم سند 2030 است که اخیرا امضا شده است و حتی به اجرا نیز درآمده.

این سند ذلت بار همان برنامه بلند مدت استکبار برای انحراف جامعه اسلامی است که به دست خودمان نسل های آینده کشور را بی دین، لاابالی، بی قید و بند به مسائل شرع مقدس به بار می آوریم.

لذا ترقه بازی روز هفدهم خرداد نباید باعث فراموشی بمب خیانت سند 2030 شود، همه اندیشمندان، طلاب و فضلا، دانشجویان بیدار خط امام و رهبری و همه کسانی که به نوعی در عرصه جنگ نرم فعالیت می کنند در خصوص این سند ذلت بار واکنش عقلائی داشته باشند.

حتما در خبرها خوانده اید یا شنیده اید که برخی حضرات آیات و مراجع عظام تقلید بعد از بیانات مقام عظمای ولایت واکنش های صریح و قاطعی نسبت به این سند داشته اند. چرا حساسیت بر روی این سند اینقدر بالاست؟ آیا دولت تعمدا این سند را از شورای هالی انقلاب فرهنگی پنهان کرده است؟

البته بحث در این مورد زیاد است باید به اصل بحث پرداخت چون پای دین و مکتب در میان است. بنده به این موضوع اصلا جناحی و سیاسی فکر نمی کنم. البته نوع نگرش لیبرالیستی برخی دولتمردان را دخیل می دانم اما پای دین در میان است.

ببینید امام بزرگوار ما همواره می فرمودند که دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی لحظه ای آرام وقرار ندارد و حضرت آقا هم در این دیدار اخیر با دانشجویان عزیز یک اصطلاح کاملا نظامی و قابل استفاده در جنگ سخت را برای افسران جنگ نرم بکار بردند بنام آتش به اختیار.

آتش به اختیار زمانی به کار می رود که دشمن از هر طرف با انواع و اقسام حربه ها حمله کرده و به نوعی ارتباط هم با قرارگاه مرکزی برقرار نیست یا اختلال وجود دارد اینجا آن فرمانده میدان است که تصمیم می گیرد با دشمن چگونه بجنگد.نمونه نظامی آن در دفاع مقدس را امثال شهید چمران و مرتضی جاویدی انجام داده اند.

لذا سند 2030 یک پروژه عظیم جاسوسی و ضد امنیتی، دارای قابلیت نفوذ بالا در سطوح آموزشی و پژوهشی کشور است و اساسا هیچ انسان عاقل و دارای شعوری اجازه نمی دهد تا دشمن در این سطح به اطلاعات آموزشی و پژو هشی و حتی سبک زندگی جامعه اش دسترسی داشته باشد.

سند 2030 یک شبیخون فرهنگی است، خیانت می کند آن کسی که می گوید ما بررسی می کنیم و موارد خلاف را حذف می کنیم. اصلا این سند با روح اسلام مخالف است تا چه برسد با فرهنگ اسلامی، ایرانی ما.

حاج آقادر آخر اگر مطلبی مانده در این خصوص بفرمائید.

بنده به عنوان یک طلبه به هم لباسی های خودم عرض می کنم ما در پیشگاه خداوند متعال و امام زمان(عج الله) متعهد شدیم که( الذین یبلغون رسالات الله یخشونه و لا یخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا)

چرا در موارد خلاف اسلام موضع صریح و شفاف نداریم؟

برخی از عزیزان ترس از دست دادن محراب و منبر را دارن، بنده این نکته را عرض کنم اگر خدائی ناکرده این سند ذلت بار اجرائی شود تا سال 2030 اثری از محراب و منبر باقی نمی ماند که ما غصه از دست دادنش را بخوریم.

چرا برخی از روحانیون دارای تریبون همانند مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید صریحا اعلام موضع نمی کنند؟

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در میان ما طلاب کجاست؟
برخی بواسطه عقب نشینی مدرسین حوزه های علمیه پرچم دارد تحرکات ضد دینی در جامعه شده اند و ابائی هم ندارند که مخالفت خودشون را با اسلام با صدای بلند بیان بکنند، چرا ما در نقطه مقابل آنها قرار نگیریم؟

لذا بنده امیدوارم طلاب و روحانیون دغدغه مند نسبت به مسائل کشور فعال شوند و اهداف دشمن را خوب شناسائی بکنند چون بهانه از همه گرفته شده است و به نوعی حجت بر همه تمام شد "چون فرمود آتش به اختیار".

ممنون از اینکه در این برنامه با ما همکاری لازم را داشتید.

ارسال نظرات