یادداشت جام جم/دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد

رصد مشکلات با انقلابی‌گری و عقلانیت

دانشگاه محل علم و دانش و حضور با‌نشاط‌ترین و خلاق‌ترین نیروهای کشور یعنی دانشجویان است، لذا نبض جامعه در دانشگاه می‌تپد و بی‌تردید بیدار بودن دانشجویان به عنوان قشر جوان کشور، مساله بسیار مهمی است.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۲۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشگاه محل علم و دانش و حضور با‌نشاط‌ترین و خلاق‌ترین نیروهای کشور یعنی دانشجویان است، لذا نبض جامعه در دانشگاه می‌تپد و بی‌تردید بیدار بودن دانشجویان به عنوان قشر جوان کشور، مساله بسیار مهمی است.

به قول شهید بهشتی، دانشجو موذن جامعه محسوب می‌شود و اگر موذن از وظیفه خود غافل شود نماز ملت قضا می‌شود. لذا در کلام امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها در مورد هوشیاری، بیداری و مراقبت قشر دانشجو در جامعه و اهمیت آن، توصیه و تاکید شده است. بیاناتی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان داشتند نیز اشاره به جایگاه نیروهای مومن و انقلابی در دانشگاه‌ها دارد و سخنان ایشان نشان از رابطه بین انقلابی‌گری و عقلانیت داشت که این دو در کنار یکدیگر می‌توانند به موارد مهمی دست یابند.

در حوزه فرهنگی نیز رهبر معظم انقلاب، بحث مهمی را مطرح کردند که نشان‌دهنده نگرانی ایشان از اوضاع فرهنگی کشور است. به عبارتی نگرانی از این است که کسانی که اولیا و فرماندهان جبهه فرهنگی و جنگ نرم هستند کار و وظایف خود را دقیق و درست انجام نمی‌دهند و در همین زمینه مقام معظم رهبری بحثی با عنوان آتش به‌اختیار در حوزه فرهنگی را برای دانشجویان مطرح و در این زمینه توصیه‌هایی را مطرح کردند.

مقام معظم رهبری در این امر تاکید دارند که با حفظ روحیه انقلابی‌گری که تفسیرش به معنی عقلانیت است درحوزه فرهنگی که هم‌اکنون مغفول مانده و اولیای امر نسبت به آن اقدام نمی‌کنند، نقش دانشجویان نقش آتش به اختیار و حرکت برای رفع موانع و مشکلات در حوزه فرهنگی و به عبارتی جنگ نرم است که هم‌اکنون نفوذ دشمنان در کشور از این مسیر می‌گذرد لذا دانشجویان باید با چشمانی بیدار مشکلات جامعه را با تکیه بر روحیه انقلابی‌گری توام با عقلانیت رصد و منافذ توسعه و نفوذ دشمنان را سد کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی


ارسال نظرات