خبرهای داغ:
طی مراسمی با حضور معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد از حامیان و خیران کمیته امداد استان قزوین تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۲۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قوین، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در نشست تجلیل و تکریم حامیان و خیران که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، ارائه خدمات به نیازمندان را مستلزم وجود اعتبار مالی دانست و بیان کرد: کمیته امداد بخشی از اعتبار خود را از دولت محترم و بخشی دیگر را از خیران دریافت می کند.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که اصلی تریم نیاز مددجویان شامل اشتغال، تأمین مسکن، تأمین هزینه دارو، هزینه های تحصلی و تأمین هزینه معیشت است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد از وجود 200 هزار یتیم در کشور خبرداد و اضافه کرد: حدود یک میلیون حامی در حمایت از این ایتام با امداد همکاری دارند که سال گذشته 404 میلیارد تومان مساعدت کرده اند همچنین در قالب صندوق صدقات حدود 300 میلیارد تومان در اختیار امداد قرار گرفته است.

وی امانتداری را اصلی اساسی در کمیته امداد دانست و عنوان کرد: تمامی مبلغ 404 میلیارد تومان مساعدت حامیان در حساب ایتام واریز شده است، با توجه به اینکه حامیان شناسه و شماره حساب یتیم را در اختیار دارند می توانند در مناسبت های دیگر نیز کمک های خود را به ایتام اهدا کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: ضرورت توسعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه امری اجتناب ناپذیر است چراکه حضور فردی فردی با چند فرزند در خانه سالمندان، نشان می دهد که او به فرزندانش نیکی کردن را نیاموخته است.  

وی با اشاره به اینکه شرایط انسان در ادواره مختلف تغییر پذیر است و ممکن است فردی که امروز نیازمند نیست روزی نیازمند شود، خاطرنشان کرد: برخی از ما فکر می کنیم هیچ وقت فقیر نمی شویم حال آنکه تنها یک بیمار همچون سرطان کافی است فرد به شرایط سختی دچار شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کمک به ایتام و محرومان را نیاز خیران خواند و اعلام کرد: شاید در ظاهر شما حامیان به خانواده محرومان کمک کنید و آنها نیازمند کمک شما باشند ولی در حقیقت این شما هستید که نیازمند کمک آنها هستید، این شما هستید که برای آرامش خود نیاز دارید تا به آنها کمک کنید.

وی تأکید کرد: حرف کمیته امداد این است که کمیته امداد را خانگی کنید یعنی به وضعیت فقرای فامیل رسیدگی کنید چراکه بی توجهی به فقیری که در فامیل وجود دارد موجب می شود تا به کمیته امداد مراجعه کند.

ذوالفقاری تأمین روانی ایتام را نیز در کنار تأمین اقتصادی مهم و حساس دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه مهارت برخورد با نیازمند است که باید این مهارت را در خود تقویت کنیم.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها