نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بروکراسی اداری در ایران ۱۰ برابر دنیاست.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۵۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  فریدون احمدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به لحاظ اداری و بروکراسی در دنیا نسبت کارمند به مردم 2 به هشتصد است و در ایران این نسبت 2 به هشتاد، برای حدودهشتاد میلیون جمعیت خوشبینانه اینست که ما 2 میلیون نفر کارگزار، سرویس دهنده و کارمندداریم اما در دنیا این نسبت به این گونه است که به ازای هر هشتصد نفر 2نفر کارگزار و کارمند وجود دارد. یعنی بروکراسی ما 10 برابر دنیاست . بخشی از ناکار امدی در فضای کسب و کار به نارسایی های ناشی از بروکراسی کشورمان است که با ادغام یا تفکیک وزارتخانه ها حل نخواهد شد.


او ادامه داد : فلسفه ادغام این بوده که تولید به یکپارچگی برسد و از تولید تا توزیع روندی پیوسته برقرار گردد. هرچه وزارتخانه ها زیادتر باشند کسب و کار به کندی انجام خواهد شد .

احمدی افزود: امروز چه چیزی سبب شده تا به ادغام فکر کنیم، آیا نارسایی در سیستم دیده شده یا کار کارشناسی انجام شده ؟ جواب من خیر است.

احمدی در ارتباط تلفنی گفت: دولتها اگر به کار اصلی خود بپردازند می توانند موثر باشند ، اما دولتها هم وارد لایه میانی شده اند هم کار تصدی گری انجام می دهند. اما قرار است با اجرای اصل 44 دیگر از این مراحل فاصله بگیریم.

ارسال نظرات