دکتر شریفی یزدی گفت: بخشی از علت گرایش افراد به تکدی گری به عدم قاطعیت مسئولان در برخورد با این پدیده زشت بر می گردد.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۸۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

عدم قاطعیت مسئولان در برخورد با پدیده تکدی گری در کلانشهرها/ اکثر متکدیان درآمدهای چندمیلیونی دارنددکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه بافعالیت متکدیان و باندهای فعال تکدی گری و لزوم جمع آوری و ساماندهی آنها و برخورد با مافیای تکدی گری در کلانشهرهایی همچون تهران اظهار داشت: بخشی از علت گرایش افراد به تکدی گری به عدم قاطعیت مسئولان در برخورد با این پدیده زشت بر می گردد.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته، بسیاری از افرادی که کارشان تکدی گری است درآمدهای چند میلیونی دارند و همین مسئله موجب جذابیت این کار برای دیگران می شود و مسئولان هم برخورد مناسبی با این قضیه ندارند.

این جامعه شناس یادآور شد: البته برخورد هایی با این پدیده و معضل شده اما به دلیل اینکه سازمان یافته، منسجم و زمان دار نبوده ما همچنان شاهد معضل تکدی گری در کلانشهر ها هستیم.

شریفی یزدی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در جامعه نیز در این رابطه از اهمیت ویژه ای برخوردار است یعنی مردم باید یاد بگیرند که به متکدیان کمک نکنند. وقتی قرار است به انسان نیازمند کمک شود باید از کانال های رسمی مانند کیمته امداد خمینی یا سایر موسسات خیریه معتبر اقدام شود که به دست نیازمند ترین افراد و به صورت کاملا متحرمانه برسد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان باید با باندهای فعال تکدی گری در کلانشهرها مانند تهران برخورد کنند و همچنین افراد تکدی گر را ساماندهی کنند تا شاهد این معضل و پدیده که چهره شهر را نیز مخدوش می کند نباشیم.


ارسال نظرات