نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی بیشترین ضربه را از استاندار نالایق خورده است، گفت: انتخاب استانداری که با امور صنعتی و اقتصادی استان آشنایی ندارد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت ارشد استان مرکزی باشد.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۹۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز 21 خردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور اخیر تهران خطاب به دیگر نمایندگان گفت: امروز که در سایه آرامش و امنیت در خانه ملت در امر قانونگذاری مشغول هستیم نباید فراموش کنیم که این امنیت مرهون خون هزار شهیدی است که با نثار خون خود در فراسوی مرزهای کشور و جای جای میهن اسلامی باعث استقرار امنیت و تداوم مردم سالاری در جای جای ایران اسلامی شده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: شهدای حملات تروریستی اخیر در کشور سندی دیگر بر جنایات استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای و داخلی ایران و حقانیت ملت مظلوم ایران است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای دارد تا از زحمات و تلاش مجریان برقراری امنیت تقدیر و تشکر کرده و برای بهبود فضای امنیت کشور توجه ویژه‌ای را از لحاظ تقویت امکانات برای نیروهای نظامی، امنیتی و پرسنلی داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پرشور 29 اردیبهشت‌ماه گفت: در حماسه 29 اردیبهشت‌ماه ملت ایران باحضور پرشور خود باعث شدند تا بار دیگر جهانیان زبان به تحسین ملت بزرگ ایران گشوده و به وجود دموکراسی و مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراف نمایند.

وی افزود: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه ملت ایران همچون گذشته به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفتند و با مشارکت گسترده خود از این آزمون سربلند بیرون آمد و امروز نوبت منتخبین مردم در جایگاه ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است تا پاسخی شایسته به وعده‌ها و انجام وظایف قانونی دین خود عمل کنند و برای حل مشکلات مردم با نهایت تلاش و کوشش به صحنه آیند.

کریمی ضمن تبریک به انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، خطاب به وی گفت: با بررسی و آسیب‌شناسی عملکرد چهارساله دولت یازدهم، با پیمودن مسیر بهتر دوره جدید را آغاز کرده تا شاهد تحولات بیشتری در بخش‌های مختلف کشور باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که شما نسبت به رقیب موفق به کسب آرای بیشتر نشده‌اید استان مرکزی است، آرای شما در سطح ملی 57 درصد و در سطح استان مرکزی 47 درصد بوده است.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مردم استان مرکزی از دولت تدبیر و امید، انتخاب استاندار و برخی مدیران نالایق و ناکارآمد بوده است؛ استان مرکزی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف است که بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها، سهم بیشتری را در توسعه اقتصاد ملی به همراه خواهد داشت.

کریمی تاکید کرد: انتخاب استانداری که با امور صنعتی و اقتصادی استان آشنایی ندارد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت ارشد استان مرکزی باشد. بروز مشکلات و بحران‌های متعدد در واحدهای صنعتی و تولیدی استان، برگزاری اعتراضات و تجمعات گسترده کارگری در سطح استان در دو سال اخیر مویدی بر عدم توانمندی و صلاحیت مدیرت کنونی استان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: شما با رویکردی شایسته اعلام نمودید که در پایان انتخابات رقابت ها باید به رفاقت تبدیل شود ولی استاندار شما در اولین جلسه شورای اداری استان پس از انتخابات با تهدید همه مدیران استان اعلام می‌کند هر مدیری که در زمان انتخابات همکاری لازم را با دولت نداشته‌اند باید از مدیریت استان حذف شود! آیا این رویکرد جناحی و انحصار طلبانه با رویکرد شما که در شرایط کنونی بر وحدت و انسجام ملی و استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی کشور بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی در بخش‌های مختلف برای کمک به دولت برای حل مشکلات کشور انطباق دارد؟

وی افزود: مردم استان مرکزی از رئیس جمهور دوازدهم انتظار دارند در اسرع وقت برای استانی که قطب صنعت و مشاهیر کشور است استانداری در تراز استان امام راحل انتخاب و منصوب کند و در استان مرکزی هم مدیران بومی خوبی برای انتخاب وجود دارد که می توان از آنها بهره گرفت.

کریمی ادامه داد: امیدواریم در دوره دوم دولت تدبیر و امید شاهد جبران برخی از فرصت‌های گذشته و عقب‌ماندگی‌های استان و گره‌گشایی از مشکلات استان باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت دوازدهم تلاش برای رفع مشکلات آلودگی هوای اراک با تخصیص مناسب اعتبارات، تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت به استان، تعیین سهم دقیق میزان آلایندگی های اراک، خنداب و شازند، توجه به زیر ساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب، ایجاد بخش جدید در شهرستان اراک به مرکزیت داودآباد و بخش قره کهریز را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات