کودکانی که از امکانات مجهز پارک محروم هستند!

در همه شهرستانها امکانات تفریحی مناسب وجود دارد اما اصلاندوز با دارا بودن بیش از 32 هزار جمعیت از امکانات تفریحی مجهز محروم هست.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۲۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ارس تبار،فصل تابستان در حالی نزدیک می‎شود که بسیاری از خانواده های اصلاندوزی برای گذران تعطیلات خود با کمبود یا نبود فضاهای تفریحی مواجه‌ هستند و این جای خالی را با مراجعه به مجتمع های گردشگری خارج از شهر پر می کنند.

تابستان هر چند برای نوجوانان ، جوانان و خانواده ها خوشایند است و فرصت استراحت بیشتری را برایشان فراهم می آورد اما نبود اماکن تفریحی و ورزشی موجب نارضایتی بسیاری از آنها است.

یکی از شهروندان اصلاندوزی می‌گوید:بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند شب ها را برای ساعاتی هم که شده در کنار دیگر اعضا سپری می کنند.اما نبود اماکن تفریحی در شهرمان به اجبار باید به شهرستانهای همجوار برویم.

در همه شهرستانها و حتی بخشها امکانات تفریحی مناسب وجود دارد، اما اصلاندوز با دارا بودن بیش از 32 هزار جمعیت از امکانات تفریحی مجهز محروم هست.

بچه ها نیاز دارند به پارک، اما نبود این امکانات باعث سردرگمی آنها می شود. قبلا یک پارک مناسب و با امکانات تقریبا متناسب سنین محتلف در کمپ سازمان آب وجود داشت اما پس از سالها تلاش اکنون به مکان مخروبه ای تبدیل شده است که رویش علفهای هرز بیانگر وضعیت فعلی این پارک است.

تنها پارک شهرداری نیز که چندین سال از عمر خود می گذرد همچنان چهره زشت گونه داشته و چمن های سرسبز که قبلا شاهد آن بودیم دیگر به چشم نمی خورد و حتی امکانات و دستگاههای بازی هم در خور شأن این مردم مرزنشین نیست.

تنها تفریح کودکان و نوجوانان حتی بزرگسالان در این نقطه صفر مرزی در نبود استخر هجوم به کانالهای کشاورزی و رودخانه هاست که این هم به نوبه خود خطرات جبران ناپذیری دارد.چنانچه قبلا شاهد تاسف بار غرق شدن تعدادی از جوانان این منطقه بودیم.

در تابستان شب ها با خنک شدن هوا بیشتر شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود و خانواده‌ها به‌خصوص فرزندانشان در پارک‌های شهر سپری می‌کنند.

بدون شک وقتی‌ که اسم پارک و فضای سبز به میان می‌آید باید محیطی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها به‌خصوص کودکان مهیا باشد، اما متأسفانه فضای پارک‌های شهر اصلاندوز باعث شده که خیلی از شهروندان به‌خصوص کودکان نتوانند اوقات فراغت خوبی داشته باشند چراکه نبود امکانات بازی و روشنایی نامناسب سبب شده که تنها در گوشه‌ای بنشینند و از بازی کردن کودکانه در پارک‌ها بی‌بهره باشند.

امروز بی‌توجهی به این امر مهم سبب می شود زمانی که اکثر کودکان در شهرهای بزرگ از امکانات مناسبی برخوردارند که به همت دستگاههای مرتبط فراهم شده است؛ کودکان این دیار از حداقل امکانات بازی نیز محروم باشند.

حالا با توجه به نبود امکانات تفریحی و سیاحتی در شهرمان که در نقطه صفر مرزی ایران و آذربایجان قرار دارد باید متولیان امر بخصوص شهردار اصلاندوز نسبت به ایجاد پارک مجهز از درآمدهای شهرداری یا با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کنند تا فرزندانمان از امکانات بسیار مناسب شهرمان بنحو احسن استفاده کنند که این مهم باعث می شود خانواده ها به سایر شهرها مراجعه نکنند و از سویی برای شهرداری نیز درآمدزایی ایجاد می کند.

 

وضعیت فعلی پارک های اصلاندوز را در ادامه می بینید....

 
 

 
ارسال نظرات