مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لردگان:

امر به معروف دین را در جامعه نهادینه می کند

حجت الاسلام نباتی، در گفتگو با خبرنگار بسیج، گفت: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر، هیچ وقت یک ضد ارزش در جامعه فرهنگ نمی شود.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۳۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان با اشاره به بخشی از روایت امام محمد باقر (علیه السلام) که می فرمایند: "امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که دیگر فرایض هم با آن بر پا می شوند" بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود همه چیز حل می شود. تمامی مشکلات و آسیب های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که ما امروز به آن دچار شده ایم به خاطر ترک این دو واجب الهی است.

حجت الاسلام حمیدرضا نباتی افزود: امر به معروف یعنی فرهنگ سازی دینی و یعنی اینکه ما دین را در جامعه نهادینه کنیم، یعنی فرهنگ و آداب و رسوم ما بر پایه اسلام و احکام اسلامی پایه ریزی شود.

وی، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه آحاد جامعه نسبت به هر گناه و ناهنجاری که در جامعه اتفاق می افتد بی تفاوت نباشند. اگر این اتفاق بیفتد هیچ وقت یک ضد ارزش در جامعه فرهنگ نمی شود.

حجت الاسلام نباتی، با اشاره به روایتی از وجود مبارک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که می فرمایند: "اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید افراد بی دین و ستمگر بر شما مسلط می شوند و در نتیجه دیگر دعای شما مستجاب نمی شود"، گفت: این روایت اشاره به این دارد که حتی ترک امر به معروف بر صحنه سیاسی جامعه نیز اثر گذار است و ترک این فریضه می تواند بر فضای سیاسی کشور تاثیر منفی داشته باشد.

وی، در ادامه با گلایه از بعضی مسئولان نظام خاطر نشان کرد: کم کاری بعضی از مسئولین و حتی نمایندگان مجلس است، که رهبر معظم انقلاب باید راجع به مسائلی مثل سند 2030 بارها ورود کنند و گلایه نمایند.

وی،‌ابراز امیداوری کرد؛ بعد از این مجلس با اقدامات انقلابی خود در امر نظارت بهتر عمل کند، تا حضرت آقا مجبور نباشند در هر مساله ای خود به شخصه تذکر فرمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار