استاد قرآن:

ضرورت آموزش درک و فهم معنای آیات قرآن

صادق حیدری در محفل انس با قرآن کریم کارکنان ناحیه بسیج دانشجویی چهار محال و بختیاری بر ضرورت آموزش درک و فهم معنای آیات قرآن تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۴۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سید مرتضی علوی، مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان، گفت: دومین محفل با شکوه انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان، با حضور قاری برجسته، استاد صادق حیدری در نمازخانه ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد .

صادق حیدری در این محفل نورانی، گفت: توجه به معنای آيات قرآن بايد به عنوان يكی از اركان مهم تلاوت، سرلوحه تمرين‌های قاريان قرار گيرد تا بتوانند با بهره‌گيری از صدای آماده، تجويد قوی و لحن منظم و زيبا تأثيرگذاری بيشتری را بر مخاطب داشته باشد.

حیدری افزود: در کشور ما، تلقی رایج از آموزش قرآن کریم، غالباً آموزش قرائت است. از این رو، آموزش درک و فهم معنای آیات قرآن مورد توجه جدی قرار نگرفته و به میزان کافی روش‏های متنوع و مناسبی برای‏ آن ارائه نشده است.

این استاد قرآن، تصریح کرد: همچنین در عموم مراکز آموزشی و فرهنگی که دست اندر کار امر آموزش قرآن هستند بهای لازم به این امر مهم داده نشده است.

وی، گفت: در این ایام مبارک که گران‌بهاترین تحفه آسمانی توسط برترین انسان‌ها به دست بشریت رسیده فرصت مغتنمی است تا تشنگان واقعی معرفت از معارف قرآن کریم سیراب شوند.

استاد حیدری افزود: هدف اصلی از نزول قرآن کریم چیزی جز خوشبختی و سعادت انسان‌ها از طریق تربیت و تهذیب نفس و آراستگی به اخلاق فاضله و آموزش حکمت و دانایی برای تشکیل جامعه‌ای سالم و ‌پیشرفته نبوده است.

وی، خاطرنشان کرد: از آنجا که انسان موجودی شگفت‌انگیز و دارای استعدادهای گوناگون است، طبعاً کتابی که برای تربیت و اداره جامعه از سوی خداوند متعال نازل شده، باید خود شگفتی‌ساز و قادر بر رشد همه ابعاد وجود آدمی باشد، به همین دلیل قرآن از زمان نزول تاکنون به گواهی تاریخ شکوهمند اسلام توانسته همپای تحولات علمی و فکری جوامع انسانی در هر دوره متناسب با شرایط زمان نقش اثرگذار خود را در اندیشه و رفتار مسلمانان ایفا کند.

حیدری تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب جامع هدایت و سعادت بشر در پیش روی ما قرار دارد و باید بدانیم که هدایت صحیح جامعه و گسترش تربیت انسانی و اخلاقی در محیط خانواده، مدرسه و دانشگاه تنها و تنها در سایه رفع مهجوریت آن و بازگشت به این منبع عظیم و حیات‌بخش امکان‌پذیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی ازبزرگ‌ترین مشکلات جامعه مسلمان، مهجور ماندن قرآن کریم است و آموزه‌های عملی قرآن کریم در جامعه کم‌رنگ شده، توصیه‌های قرآنی بیشتر رنگ تزیینی به خود گرفته و در عمل نهادینه نشده‌اند.

  در پایان این محفل با شکوه استاد حیدری با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید جمع حاضر را به فیض رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار