خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خبر داد:
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه اساتید دغدغه فرهنگ و ارزشهای انقلاب را دارند از گرامی داشت روز بسیج اساتید در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۹۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

مهدی نجاتی مسئول بسیج اساتید سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در آستانه روز بسیج اساتید اظهار کرد: بسيج اساتيد دانشگاه ها، از جمله سازمان هاي خود جوشي است كه با همت اعضاي هيئت علمي دلسوز و انقلاب شكل گرفته است.

وی ادامه داد: این ارگان فعاليت رسمي خود را از سال1380پس از ابلاغ شوراي عالي انقلاب فرهنگي آغاز كرده است.

این مسئول تبیین کرد: بسيج اساتيد در محدوده دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي جهت بسط و ترويج تفكر بسيجي در ميان اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و دفاع از ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و نيز كمك به ارتقاي معرفت و آگاهي ديني پا به عرصه فعاليت گذاشته است.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین ابراز کرد: الحمدالله در دانشگاههاي استان قزوين شاهد فعاليت خوب اساتيد بسيجي درقالب كانونهاي بسيج اساتيد هستيم كه در عرصه هاي فرهنگي ، سياسي و علمي فعاليت ميكنند.

نجاتی یادآور شد: روز 31 خرداد كه سالروز شهادت دكتر چمران مي باشد به نام بسيج استادان نامگذاري شده است، چون بنا به فرمايش مقام معظم رهبري شهيد چمران يك دانشمند بود و يك فرد برجسته و بسيار خوش استعداد كه نام و نان و مقام و عنوان و آينده ی دنيايي به ظاهر عاقلانه خود را رها كرد و مشغول فعايتهاي جهادي شد كه در نهايت به فيض رفيع شهادت نائل آمد.

وی متذکر شد: بنابراين سالروز شهادت يك چنين شخصيتي به عنوان روز بسيج اساتيد نامگذاري شده است و هر ساله با ياد اين شهيد بزرگوار مراسماتي در سطح دانشگاهها برگزار ميگردد.

 گرامیداشت روز بسیج اساتید در قزوین بابرنامه های متنوع

تودیع برنامه های روز بسیج اساتید در قزوین

نجاتی در ادامه این گفت وگو به مهمترین برنامه های سازمان بسیج اساتید در روز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: امسال در اين روز مراسم گراميداشت شهيد چمران و روز بسيج اساتيد با حضور حضرت حجت الاسلام عابديني و سخنراني استاد علي قاسمي در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار مي شود و انشاالله با حضور اساتيد ياد خاطره اين شهيد بزرگوار گرامي داشته ميشود.

وی ادامه داد: از ديگر برنامه هاي بسيج اساتيد استان عطر افشاني گلزار شهداي گمنام در دانشگاه ها ، ديدار با خانواده شهدا، جلسات هم انديشي اساتيد در دانشگاه ها و تقدير از اساتيد جانباز و آزاده و نيز سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه در برخي از شهرستان ها مي باشد.

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها