به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشنی با حضور مسئولین تیپ و کلیه سربازان تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان همراه با ضیافت افطاری برای برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۹۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاد اخلاق در مراسم جشن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ضمن تبریک این میلاد گفت: امام حسن علیه السلام و سایر امامان فرهیخته و تربیت شده مکتب قرآن بودند، چنان که در روایت آمده: کنیزی شاخه گلی را به امام حسن علیه السلام اهدا نمود، آن حضرت او را آزاد کرد، انس بن مالک به آن حضرت عرض کرد: «آیا شما برای یک شاخه گل ناچیز، او را آزاد کردید امام حسن علیه السلام در پاسخ فرمود: خداوند ما را چنین تربیت کرده است، آن جا که می فرماید: هنگامی که کسی به شما تحیت گوید، پاسخ او را به طور بهتر، یا همان گونه بدهید. پاسخ بهتر همان آزاد کردن اوست.

حجت الاسلام فراهانی در ادامه افزود: حلم امام حسن علیه السلام از آیات قرآن نشأت گرفته بود، از جمله از این آیه که خداوند می فرماید: ناپسندی را با نیکی دفع کن، که ناگاه خواهی دید همان کس که میان تو و او دشمنی است، گویی دوستی گرم و صمیمی است. خصلت حلم امام حسن علیه السلام در حدی بود که مروان یکی از دشمنان پر کینه خاندان رسالت، که امام حسن علیه السلام را بسیار رنج داد و آزرد، گفت: «این کارها را با کسی انجام دادم که حلم خویشتن داری او با کوه ها برابری می کند.

گفتنی است، به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشنی با حضور مسئولین تیپ و کلیه سربازان تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان همراه با ضیافت افطاری برای برگزار شد.

در پایان مراسم همه سربازان و اعضای شورای فرماندهی تیپ در طرح ضیافت افطاری شرکت کردند

ارسال نظرات