رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت : در شرایط کنونی 33 درصد صنایع بروجرد نیمه فعال و تعطیل هستند، دیگر صنایع این شهرستان با میانگین ظرفیت بالغ بر 30 درصد در حال فعالیت تولیدی هستند.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۰۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزارس بسیج از لرستان محمدرضا صفی خانی اظهار داشت: براساس ارزیابیهای صورت گرفته 33 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بروجرد غیر فعال و نیمه فعال است.

وی افزود : واحدهای تولیدی و صنعتی فعال شهرستان بروجرد با میانگین ظرفیت بیش از 30 درصدی فعالیت میکنند.

وی تاکید کرد: یکی از سیاستهای سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان لرستان در سال 96 در حوزه صنعت را بازسازی، نوسازی و در عین حال توسعه واحدهای صنعتی تشکیل داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در خصوص کارخانجات نساجی بروجرد تصریح کرد: مقرر شده است که پس از ارائه طرحی از سویمسوولاناین کارخانجات، صندوق توسعه ملی از طریق بانک صنعت و معدن موضوع نوسازی و توسعه این واحد بزرگ صنعتی را دنبال کند.

صفیخانی با اشاره به اینکه تامین و تزریق سرمایه در گردش اولویت نخست برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان لرستان است، خاطر نشان کرد: تزریق سرمایه در گردش در رونق تولید پیشبینی شده است، همچنانی که سال گذشته اعتبارات قابل توجهی در رونق تولید برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص یافت.

وی در پاسخ به این سوال که چه سیاستی برای حل مشکل واحدهای صنعتی لرستان اتخاذ شده است، عنوان کرد: امسال بنا است که صاحبان واحدهایی که با مشکل یا بحران مواجه شدهاند، مطالبات، خواستهها و برنامههای عملیاتی خود برای خروج از رکود را به ما ارائه دهند و بر مبنای آن برنامهها و اقدامات بعدی صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تاکید کرد: پس از آنکه واحدهای تولیدی و صنعتی استان برنامههای عملیاتی خود را برای خروج از رکود و تقویت و رونق تولید ارائه دهند، برای هر واحد یک نسخه جداگانه پیچیده میشود.

صفیخانی اظهار کرد: بر این اساس مطالبات واحدهای صنعتی شناسایی، دستهبندی و اولویتبندی میشوند و با توجه به منابع در اختیار بر اساس اولویت نسبت به حل مشکلات آنها اقدام میشود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی 33 درصد صنایع بروجرد نیمه فعال و تعطیل هستند، بیان کرد: دیگر صنایع این شهرستان با میانگین ظرفیت بالغ بر 30 درصد در حال فعالیت تولیدی هستند.

انتهای خبر /Z
ارسال نظرات