دکتر موسوی گفت: با گذشت چند روزی از ایام روزه داری در این ماه افراد دچار مشکلاتی مانند کمبود آب بدن و حتی یبوست می شوند که بهترین کار خوردن خاکشیر داغ و نبات در افطار و خوردن تخم شربتی در سحر است.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۰۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

روزه داران در سحر تخم شربتی و در افطار خاکشیر داغ مصرف کننددکتر صدیقه موسوی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با توصیه های طب سنتی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه داران بهتر است در هنگام افطار آب و نوشیدنی های سرد استفاده نکنند.

وی افزود: خاکشیر و تخم شربتی برای رفع تشنگی روزه داران بسیار مفید است. در هنگام افطار به دلیل اینکه قند خون بدن روزه داران کاهش می یابد بهتر است از شله زرد، حلوا و فرنی استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: با گذشت چند روزی از ایام روزه داری در این ماه افراد دچار مشکلاتی مانند کمبود آب بدن و حتی یبوست می شوند که بهترین کار خوردن خاکشیر داغ و نبات در افطار و خوردن تخم شربتی در سحر است.

موسوی بیان داشت: روزه داران باید توجه داشته باشند که به همراه غذای خود سبزیجات و میوه زیاد مصرف کنند استفاده از غذاهای ملین مانند سوپ و آش بسیار لازم و ضروری است.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: برای رعایت بهداشت بهتر است روزه داران از غذاهای بیرونی صرف نظر کنند و از زولبیا و بامیه که با روغن های ترانس بالا هم درست می شوند کمتر استفاده کنند و می توانند زولبیا و بامیه را به صورت خانگی درست کنند که بهداشتی تر و بسیار هم ساده است.

ارسال نظرات