خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار مدیران هلال احمر با تجلیل از خدمات این سازمان گفت: شاید در مجموع سازمان‌ها و نهادها در سطح کشور هیچکدام به اندازه جمعیت هلال احمر در روزهای بحرانی و حوادث مهم در صحنه حضور ندارند و تقریبا جمعیت هلال احمر در هر جا کار سخت و بحرانی باشد همیشه در خط مقدم حضور دارد.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۲۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم گفت: تلاش هلال احمر، تلاشی ستودنی است و امتیاز دیگر هلال احمر این است که هلال احمر علاوه بررسیدگی به حوادث داخلی در حوادث خارج از کشور هم نقش آفرینی کرده و به بحران ها رسیدگی می کند.

امام جمعه تبریز افزود: جمعیت هلال احمر در حوادث گوناگون همچون سیل، زلزله ،آتش سوزی در جنگل ها و یا اتفاقات ناگوار مانند سقوط هواپیما، خارج شدن قطار از ریل و در همه این حوادث و بحران ها نقش آفرینی می کند.

ویخاطر نشان کرد: ماموریت های جمعیت هلال احمر پاداش و اجر معنوی زیادی دارد و نیروهای جمعیت هلال احمر مانند آتش نشانان در صحنه حضور دارند و در حوادث جانفشانی می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: خدمت به مردم انقلابی کشورمان، جایگاه ویژه ای دارد، مردمی که هر چیز خود را فدای انقلاب کرده و در زمان جنگ امتحان خود را بخوبی پس دادند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که جمعیت هلال احمر می‌تواند از آن ها استفاده کند افراد نیکوکار و خیر هست که هدفشان شرکت در کارهای خیر است که جمعیت هلال احمر و معاونت داوطلبان می‌توانند از این مطلب مهم نهایت استفاده را داشته باشند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی به تاریخچه تشکیل جمعیت هلال احمر در کشورمان و در تبریز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در تبریز از سابقه طولانی برخوردار بوده و ما در نظر داریم، نسبت به راه اندازی موزه و گنجینه هلال احمر برای ثبت و ضبط و نگهداری کارهای عام المنفعه خیرین و نیکوکاران در این نهاد مردمی اقدام کنیم .

سعید کنعانی در ادامه به تشریح وظایف معاونت ها و بخش های مختلف جمعیت هلال احمر پرداخت و افزود: جمعیت هلال احمر از بخش های مختلف معاونت امداد و نجات متولی امر امداد و نجات ، معاونت داوطلبان متولی جذب خیرین و پلی استدر میان توان توانمندان با نیاز نیازمندان، معاونت جوانان متولی امور فرهنگی و تربیتی از سنین پایین، معاونت آموزش متولی آموزش های همگانی و تخصصی، معاونت بهداشت درمان و توانبخشی متولی درمان مستقیم و درمان اضطراری و سایر واحدها تشکیل یافته است.

وی بیان کرد: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در پایگاه های امداد جاده ای بصورت شبانه روزی به کمک مصدومان حوادث و سوانح جاده ای می شتابند.

کنعانی ادامه داد: در بخش درمان، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در سطح هلال احمر استان ها از رتبه برتری برخوردار بوده و از امکانات دارویی و درمانی متعددی از قبیل داروخانه شبانه روزی، دندانپزشکی مجهز، سونوگرافی، فیزوتراپی، آزمایشگاه و بخش های مختلف برخوردار است و در امر درمان اضطراری با داشتن بیمارستان سیار قابلیت ارائه خدمات درمانی به مصدومان در حوادث و بحران ها را دارا می باشد و در امر درمان خارج از کشور که هلال احمر تنها متولی آن می باشد نیروهای درمانی و تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از جایگاه خاصی برخوردار می باشد و در ماموریت های مهمی در خارج از کشور از قبیل کشورهای افغانستان، هائییتی ،سومالی، لیبی و ... ماموریت داشته است و خدمات جمعیت هلال احمر داوطلب محور بوده و جمعیت هلال احمر در استان ما بیش از 10هزار نفر داوطلب دارد که در طرح ها و برنامه های مختلف با هلال احمر همکاری دارند.

وی اضافه کرد: اگر در حوادث و بحران ها مردم و داوطلبان به کمک هلال احمر نیایند طبیعی است هلال احمر به تنهایی قادر به مهار حوادث و بحران نبوده و از این بابت جمعیت هلال احمر مدیون خدمات مردم و داوطلبان عزیز هستند.

کنعانی با اشاره به کمک های مردمی در ماه رمضان افزود: جمعیت هلال احمر به کمک های مردم در طرح همای رحمت اقدام به تهیه بسته ها و سبدهای غذایی نموده که با رعایت تکریم و کرامت انسان‌ها شبانه به تأسی از سیره امیرالمومنین به دست محرومان و نیازمندان می رساند.

ارسال نظرات