خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و بسیج از مهم‌ترین اهداف ترتیل خوانی قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۷۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین نورالله ولی نژاد، در راستای برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در مصلی گرگان، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این مراسم به الگویی برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است.

وی جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و بسیج را از مهم‌ترین اهداف ترتیل خوانی قرآن کریم عنوان و افزود: هر اندازه ارزش ها، فضیلت ها و مقدسات اسلامی در جامعه ترویج پیدا کند در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه سنت حسنه ختم حداقل یک جزء از قرآن کریم در ماه رمضان فرصت مناسبی است تا در کنار این انس لفظی، در معنا و مفهوم آن بیشتر بیندیشیم، گفت: فردی که پایبند به نماز، قرآن و روزه باشد قطعا مرکتب گناه نمی شود و از انجام گناه پرهیز می کند.

به گفته حجت الاسلام ولی نژاد؛ مسئولان متولی و تصمیم‎گیران نباید آسیب را  فقط در آسیب ببینند و سرمایه ها را متمرکز در درمان آسیب کنند بلکه در حوزه پیش گیری لازم است سرمایه گذاری هایی صورت گیرد تا به مرحله آسیب نرسد که در این بخش نقش حوزه فرهنگی بسیار مهم به شمار می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش گیری می تواند هزینه ها و تبعات کمتری داشته باشد، بیان داشت: برای پیش گیری باید سرمایه گذاری بیشتری را انجام دهیم و اهمیت بیشتری قائل شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این موضوع که امروز بدون نظر جوانان نمی توان برنامه ها را پیش برد، گفت: هر جایی که ما از علایق و نظرات نسل جوان بهره بردیم شاهد استقبال خوب جوانان در آن مراسم بودیم.

حجت الاسلام ولی نژاد حضور ارزشمند جوانان و نوجوانان در این آیین را بسیار شکوهمند و با ارزش دانست و ابراز کرد: جوانان امروز جامعه ما از معنویت و  ارزش ها گریزان نیستند و لذا اگر در مراسمی حضورشان دیده نشود قطع الیقین جاذبه کافی و برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: در مراسم اعتکاف بیش از 75 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‎دهند در ایام محرم بیش از 80 درصد هیئت‎های مذهبی جوان هستند همه اینها دارای پیام است که در این زمینه برنامه‎ریزی خوبی انجام شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه اگر برنامه ها را درست تبیین کنیم با استقبال جوانان مواجه هستیم، افزود: باید از جوانان در برگزاری برنامه فرهنگی استفاده شود لذا در این صورت حضور و استقبال آنها بیشتر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است که تلاوت قرآن در این ماه مبارک مستوجب کمال ثواب و رضای الهی و دریافت خیرات بیشتر و بهتر ‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها