خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: این نهاد، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال وام اشتغال زایی را به 26 نفر از مددجویان معاف شده از خدمت سربازی پرداخت کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۱۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید جواد رضوی، مدیر کل کمیته امداد استان سمنان  در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه 51 مددجوی مشمول تحت حمایت در سال 95 از خدمت سربازی معاف شده اند، گفت: این نهاد، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال وام اشتغال زایی را به 26 نفر از مددجویان معاف شده از خدمت سربازی پرداخت کرده است.

وی افزود: طی سال گذشته، هشت هزار و 542 خانوار معیشت بگیر و چهار هزار و 391 خانوار در قالب تک و چند خدمتی از خدمات این نهاد بهره‌مند بوده که از این تعداد، 25 خانوار به دلیل فوت سرپرست ، 15خانوار به علت طلاق والدین و 11 خانوار به سبب تک فرزندی، مشمول معافیت سربازی شده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه این نهاد با پرداخت تسهیلات بویژه در امر اشتغال، زمینه توانمندی نیازمندان را فراهم می کند، گفت: ارائه تسهیلات اشتغال به مشمولان معاف شده از خدمت سربازی با هدف فراهم کردن شرایط توانمندسازی خانواده‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد فرصت شغلی پایدار در جهت خودکفایی آنان و درنتیجه خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعامل کمیته امداد و سازمان نظام وظیفه از انتقال و معافیت مشمولان افزود: معافیت سربازی کمیته امداد شامل افرادی می‌شود که تنها فرزند پسر بالای 18 سال از پدری که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نیست نگهداری کند و یا تنها فرزند خانواده‌ه تحت حمایت باشد که در صورت فوت پدر و مراقبت از مادر از خدمت وظیفه عمومی معاف ‌شوند.

سید جواد رضوی با بیان اینکه همواره سعی می شود اصل مهم حفظ حرمت و کرامت انسانی مددجویان، رعایت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 13 هزار نفر در قالب خانواده های معیشت بگیر و بیش از هشت هزار و 500 نفر در قالب خانواده های تک و چند خدمتی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها