گردهمایی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ابهر با حضور امام جمعه صائین قلعه و کارکنان سپاه در حسینیه ثاراله سپاه ناحیه ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۲۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه صائین قلعه در گردهمایی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار بودن نیروهای فکری و فرهنگی در جامعه گفت: کاری که دشمن در بیرون و داخل کشور انجام میدهد تاثیر گذاری روی باورها و اعتقادات ما است ، بیشترین مشکل ما که باعث آسیب های اجتماعی می شود در حوزه اعتقادات می باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به معضلات اجتماعی در سطح جامعه افزود: فقر یکی از آسیب های اجتماعی است وقتی فاصله طبقاتی زیاد شد و فرد احساس کرد که من به طبقات بالا و سطح رفاه بیشتر نمیتوانم برسم، بنابراین باعث بوجود آمدن آسیب های اجتماعی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ائمه معصومین به طبقات محروم و مستضعف جامعه تصریح کرد: هیچ کدام از پیامبران راضی نمی شدند افرادی که از قشر محروم جامعه بودند کنار گذاشته میشدند ،و با وجود پیشنهاد از طرف افراد مرفه برای اداره امور حکومتی در کنار پیامبران باشند.

امام جمعه صائین قلعه در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت تقویت سطح اعتقادات و باورهای دینی، تصریح کرد: برای رفع آسیب های اجتماعی باید به اندیشه ها و باورهای دینی خود برگردیم چرا که در اندیشه ها و باورهای دینی تجمل گرایی و مرفه نشینی مفهومی ندارد.

ارسال نظرات