یکی از فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج در گفتگو با «بسیج» خبرداد

اشتغالزایی برای 10 خانوار به همت بسیج در ارومیه

محرمیوسفی گفت: قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح های اشتغالزایی بوده است که تاکنون توانسته‌ایم برای بیش از ده خانوار اشتغالزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۹۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵
اشتغالزایی برای 10 خانوار به همت بسیج در ارومیه

محرم یوسفی فرمانده پایگاه امام جواد (علیه السلام) در ارومیه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی شهرستان ارومیه بستر مناسبی برای اشتغالزایی را نداشته این در حالی است که میزان اشتغال در ارومیه به صفر رسیده است و نیروهای انسانی فراوانی اعم از کارگران کار خود را از دست داده از اینرو وضعیت معیشت اقتصادی خوبی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و اجرای برنامه های اشتغالزایی باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: دولت باید بتواند راهکارهای درآمدزایی را برای خانوارهایی که در فقر به سر می‌برند را فراهم کند و باید تدبیر لازم را در جهت چگونگی اجایی کردن طرح‌های خام اشتغالزایی را مدنظر قرار دهد.

وی در ادامه بیان داشت: قالیبافی یکی از هنرها و صنایع با قدمت کهن در شهرستان محسوب می‌شود از اینرو بخش وسیعی از بانوان از این هنر برخوردار بوده ؛ لذا ضروری است که قالیبافی مورد اهمیت و اولویت طرح های اشتغالزایی قرار بگیرد.

یوسفی گفت: پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (علیه السلام) در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی برآمده است و طرح‌های متنوعی را برای کسب و کار در نظر گرفته است. قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح های اشتغالزایی بوده است که تاکنون توانسته‌ایم برای بیش از ده خانوار اشتغالزایی داشته باشد.

وی گفت: امنیت شغلی از جمله اقدامات اساسی برای اشتغال پایدار محسوب می‌شود. پس از اینکه مراحل شناسایی خیرین اقتصادی مشخص گردید اقدامات  آموزشی برای خانوارها شکل گرفته و وام های تخصیصی از طریق خیرین در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد؛ بازپرداخت وام اختصاص یافته در مدت دو سال بوده است. سپس اقدامات اجرایی برای نصب دار قالی انجام می‌شود.

یوسفی در ادامه گفت: کارت قالیبافی برای هر خانوار صادر شده است که از این طریق می‌توانند از مزایایی همچون بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند. از اینرو تا زمانی که قالی به اتمام نرسد با حرکتی خودجوش در جهت حمایت از خانوارها، مبلغی به شکل هفتگی پرداخت می‌شود تا خانواده در حیت انجام کار و قبل از اینکه قالی به فروش برود با مضیقه مالی مواجه نشود. این طرح نه تنها توانسته اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند چراکه توانسته همه جوانب یک کالای تولیدی از چرخه تولید تا مصرف را در نظر بگیرد و حمایت کافی و همه جانبه از خانوارها را مورد توجه قرار داده است. از اینرو انتظار می‌رود تا دولت دوازدهم هم با الگوگیری از طرح‌های اشتغالزایی که توسط نیروهای بسیجی و سپاه صورت گرفته است اقدامات اساسی برای اشتغالزایی بلاخص در مناطق محروم را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی و تسهیل و تسریع فراند سیاست‌گذاری می‌تواند به طور ویژه و مشخص به امر توسعه روستاها و ریشه کنی فقر گسترده بر آن ها بپردازد.

گفتنی است که بیکاری یکی از چالش‌های  مهم مدیرتی و اقتصادی است که باید ضمن ریشه یابی علل بحران و یافتن راهکارهای مناسب برای برون رفت از آن، تدابیری برای پیشگیری  از تکرارپذیری بحران بیکاری مدنظر قرار داد.

این در حای است رخدادهای اخیر اعم از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی موجب شده است تا کارگران زیادی کار خود را از دست داده و اخراج شوند؛ از اینرو ضرورت اصلاح و تقویت برنامه های مورد لزوم در جهت اشتغالزایی امری ضروری است.

ارسال نظرات