امسال حدود 500 بهره بردار مشغول کشت و کار محصول گیلاس در شهرستان طارم هستند که بیشترین میزان گیلاس تولیدی این شهرستان به روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان مربوط می شود.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۰۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: کار برداشت گیلاس از اوایل خرداد ماه امسال از سطح 134 هکتار از باغات شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود از مجموع باغات بارده منطقه که حدود 98 هکتار است 420 تن میوه نوبرانه گیلاس برداشت شود.

مجتبی اسکندری با اشاره به اینکه امسال حدود 500 بهره بردار مشغول کشت و کار محصول گیلاس در شهرستان طارم هستند، تصریح کرد: بیشترین میزان گیلاس تولیدی این شهرستان به روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان مربوط می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در سال جاری در شهرستان طارم به 26 میلیارد ریال برسد، عنوان کرد: محصول گیلاس تولیدی شهرستان طارم همه ساله به دلیل کیفیت بالا و نوبرانه بودن مشتریان زیادی را از اقصی نقاط استان به این روستاها می کشاند.

اسکندری ارقام گیلاس مورد کشت شهرستان طارم را تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی برشمرد و افزود: برداشت گیلاس با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف در این شهرستان تا اواخر تیر ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات