خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه شب قدر، شب نزول قرآن است، گفت: شب قدر پر ارج ترین و پررمز و رازترین شبها در گردونه زمان است.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۱۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگر خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام جعفر رعایتی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین ماه های خدا می باشد که در روایات بسیار بر آن تاکید شده، که علت مهم بودن آن نزول قرآن و شب قدر است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که تمام بندگان بر سر سفره الهی به دور از مشکلات اخلاقی خودسازی می کنند و از فضائل این ماه بزرگ بهرمند می شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان شب قدر را پر ارج ترین و پررمز و رازترین شبها در گردونه زمان عنوان و گفت: شب قدر شبی است که به تعبیر قرآن بالاتر از 80 سال عمر انسان است و فرشتگان خدا در این شب به زمین نازل می شود لذا باید علت آن را دانست و فهمید که چرا خداوند یک شب را اینقدر عظمت داده است؟ چرا این شب «شب قدر» نامیده شده است؟ چه اسراری در آن نهفته و چه وقایع و حوادثی در آن رخ داده و میدهد؟

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه با درک درست از شب های قدر مسلما خداشناسی را بهتر فرا خواهیم گرفت، افزود:  زمانی که خداشناسی و توحیدمان به درجه بالایی سوق داده شود قطع الیقین می توانیم در راه دین بهتر گام برداریم .

به گفته وی؛ در اسلام شب قدر، شب نزول قرآن بوده است و افراد در این شب‌ها با دعا و نیایش به قدر واقعی خود می‌بایست پی‌برند و قدر خود را بشناسند که در این صورت می‌توانند از خداوند تشکر کرده و از او بخواهند تا ظرفیت آنان را در تمام جنبه‌ها از جمله معنویت بالا برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در ادامه بیان داشت: در شب‌های قدر سه ویژگی از جمله تشکر از خداوند، درخواست بهترین تقدیرها از خداوند و ارتباط با اهل بیت عیله السلام و در کنار آن اقرار به اینکه قدرتی در مقابل او نداریم، بیان می‌شود و ما با بهترین بهره از این شب‌ها می‌توانیم به درجات بالای معنویت دست یابیم.

حجت الاسلام رعایتی افزود: ارزش شب قدر تنها تمسک به قرآن نیست بلکه این کتاب باید مفسری نیز داشته باشد و لذا بعد از پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) مفسر قرآن هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همانطور که امام مهدی(عج) را برترین و کامل ترین انسان روی زمین است، ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

حجت الاسلام رعایتی در ادامه ابراز کرد: در این ماه اگر بنا باشد توسلی کنیم اولا به خود ایشان باشد که واسطه بندگان با خداست سپس شناختمان از وی را بیشتر کنیم لذا در این صورت می توانیم راه ایشان را ادامه دهیم.

وی با اشاره به فرموده امام زمان(عج) گفت: ایشان گفته اند؛ در زمان غیبت من به علما و بزرگان دین مراجعه کنید کسانی که عالم و بصیر هستند و مسیر را بهتر نشان می دهند نه افرادی که به ظاهر عالم هستند ولی کاری به راه امام، دین و جهاد ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان در پایان خاطرنشان کرد:  یکی از راه های مهم در امان ماندن از فتنه های آخر الزمان، عمل به وظایف و تکالیف دینی و انجام مسئولیت های دوران غیبت است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها