خبرهای داغ:

چهاردهمین مجلد از دایرة‌المعارف قرآن کریم منتشر شد

چهاردهمین مجلد از دایرة‌المعارف قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان منتشر و در نمایشگاه قرآن کریم عرضه شد.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۳۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، رئیس بخش دایرة‌المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، از انتشار جلد چهاردهم دایرة‌المعارف قرآن کریم خبر داد و گفت:‌ در ادامه انتشار دایرة المعارف قرآن کریم جلد چهاردهم در نمایشگاه قرآن کریم عرضه شده است، جلد چهاردهم دایرة‌المعارف مشتمل بر ادامه حرف «ر» تا پایان حرف «ز» است.  این جلد از مقاله «رضاء» شروع می‌شود وتا مدخل «زیور» ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ مهمترین مدخل‌هایی که ما در این مجلد داریم، به موضوعات رفاه،‌ رکوع، رمضان، روح، روزه، رویا، رهبانیت، ریا، زبان، زلزله، زکات، زمین، زن، زوجیت، زهد، زیارت، اشاره دارند. مداخل این مجلد بالغ بر 70 مدخل است.

خراسانی تصریح کرد:‌ دایرة‌المعارف قرآن کریم نخسیتن پروژه‌ای است که با این گستردگی در جهان اسلام در حال انجام و قرار است در قالب 30 جلد ارائه شود. هر سال یک مجلد از این دایرة‌المعارف با رعایت استانداردهای دانش‌نامه‌ای و دایرة‌المعارفی منتشر می‌شود. استفاده از نثر معیار و چینش الفبایی از دیگر ویژگی‌های این اثر است. استناد به منابع دست اول، خلاصه بودن مقالات و همچنین جامعیت در ارائه از ویژگی‌های این اثر است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها