مدیر علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از راهکاری برای نجات جامعه خبر داد:

انتقال آموزش‌های مدیریت بحران از مادران به فرزندان

مدیر علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خانواده یک جامعه کوچک است که آن را مادر مدیریت می‌کند و با آموزش‌هایی که در زمینه بحران و حوادث به فرزندان می‌دهد، می‌تواند یک جامعه را نجات دهد.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۶۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، ناهید دیناروند، مدیر علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نقش زنان در مدیریت بحران از گذشته تا به امروز گفت: نیمی از جامعه ما زنان هستند و زنان می‌توانند نقش بسیار پررنگی در مدیریت بحران داشته باشند؛ همان گونه که زن یک زندگی را از بحران نجات می‌دهد، می‌تواند این مدیریت را در جامعه خود نیز انجام دهد.

وی ادامه داد: زن ثابت کرده است که در همه جا می‌تواند استرس را کنترل کند، از خسارت پیشگیری کند، درمانگر باشد و مدیریت امور را به دست بگیرد.

دیناروند، با اشاره به اینکه زنان می‌توانند آگاهی و اطلاعاتی که دارند را به فرزندان خود منتقل کنند و شیوه عملکرد در بحران و بلایا را به فرزندان خود آموزش دهند، بیان کرد: در حقیقت خانواده یک جامعه کوچک است که این جامعه کوچک را زن مدیریت می‌کند و با آموزشهایی که در زمینه بحران و حوادث به فرزندان می‌دهد، می‌تواند یک جامعه را نجات دهد به این دلیل که آموزش از خانواده شروع می‌شود.

وی در ادامه افزود: نقش اساسی مدیریت بحران در خانواده از تربیت فرزند آغاز می‌شود که چگونه با بحران استرس که جزئی از زندگی ما است، مقابله کند؛ در واقع زن در درجه نخست به عنوان مادر و مدیر آموزشی، آموزش را در خانواده شروع می‌کند.

مدیر علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نقش زنان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ نیز به همین شکل بود؛ زن فرزند را به دنیا آورد و از دامان خود به معراج رساند و وی را تشویق کرد که برای وطن خود بجنگد و حس وطن دوستی را در مرد ایجاد کرد همچنین پشتیبان مرد بود.

دیناروند، در ادامه افزود: زنان در پشت جبهه لباس رزمندگان را می‌دوختند و آذوقه آنان را تهیه می‌کردند همچنین خوراک معنوی و روحی به مردان می‌دادند و آنان را راهی جبهه و خط مقدم می‌کردند.

مدیر علمی پژوهشی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان خاطر نشان کرد: زنان در کنار تیم پزشکی می‌توانند پرستار و امدادگر باشند و بیماران را تیمار کنند؛ در عین حال استرس و غبار خستگی را از چهره مردان بزدایند و باعث تقویت رحیه شوند همچنین مرهمی بر زخمها باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار