مدير کل کميته امداد خراسان رضوي در گفتگو با «بسیج»:

8 هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی شاغل شدند

مدير کل کميته امداد خراسان رضوي از اشتغال 8 هزارمددجوی این نهاد در استان با لبیک به فرمان اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۸۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
مسعودي زاده در حاشيه گشایش نمايشگاه توانمندی های مددجویان این نهاد در تربت جام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به اهداف برپايي همزمان این نمايشگاه در هشت شهر استان گفت : هدف اصلی مددجويان، لبيک به فرمان اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال  رهبر معظم انقلاب است که در همین راستا طی سال گذشته برای هشت هزار مددجو شغل ایجاد شد.

وی افزود: توليدات مددجويان  بسيار بالاست و حلقه مفقودي آن عرضه مستقيم محصولات ميباشد که برپايي اين نمايشگاه فرصت خوبي  است که در  کنار آن بازار يابي و فروش را ياد مي گيرند.

وي ادامه داد: در سال گذشته با اعتباري به مبلغ 814 ميليارد ريال هشت هزار شغل ايجاد کرديم و امسال نيز اين اعتبارا ت سه برابر شده که فرصت خوبي براي مددجويان فراهم شده است .

وي با اشاره به آمار جمعيتي  مددجويان تحت پوشش استان تصريح کرد: بيش از نه درصد خانوارهاي استان با جمعيت 391هزار نفر در قالب 175هزار خانوار  درسطح استان تحت پوشش کميته امداد  قرار دارند .

مدير کل امداد خراسان رضوي  خاطر نشان کرد :براي اشتغال زايي مددجويان سه طرح  شامل طرح کارانگيزه  تاسقف چهار ميليون تومان و طرح توان افزايي با تسهيلات هشت ميليون تومان و طرح اشتغال زايي با وام 15 تا 30ميليون تومان به مددجويان پرداخت ميگردد.

مسعودي زاده اعلام کرد : در سال گذشته تعداد شش هزار خانوار تحت پوشش  قرار گرفتند و 16 هزار خانوار از پوشش خارج شدند  که 35 درصد آن توسط طرح هاي اشتغال زايي بوده است .

وي عنوان داشت : تعداد چهار هزار خانوار در سطح استان در ليست انتظار قرار دارند و در موضوع ايتام تعداد يتيم بدون حامي بسيار اندک است و دليل آن هم ورودي هاي جديد است و الباقي ايتام داراي حامي هستند .

مدير کل امداد خراسان رضوي بيان داشت :تعداد 24هزار فرزند بد سرپرست در سطح استان داريم که خيرين مي توانند در طرح محسنين از اين کودکان حمايت کنند و از اين تعدا د شش هزار نفر داراي حامي هستند .

مسعودي زاده ابراز داشت :تعداد چهار هزار و 500 بيمار صعب العلاج تحت پوشش داريم که از اين تعدا د هزار و 200 بيمار داراي حامي مي باشند .

وي با اشاره به کمک هاي نيکوکاران به امداد در سال گذشته گفت: در سال گذشته خيرين هفت ميليارد تومان به امداد کمک کردند و مبلغ 21ميليارد تومان از صندوق  صدقات جمع آوري گرديد و استان خراسان رتبه دوم را در سطح کشور در بحث صندوق صدقات دارد .

مدير کل امداداستان به کشاورزان توصيه کرد: پرداخت زکات يک مسئله شرعي است که در کنار نماز واجب است وپرداخت زکات با توجه به اينکه اين شهرستان قطب توليد غلات استان محسوب مي شود پرداخت زکات رتبه پاييني دارد که مي طلبد کشاورزان شيعه و بخصوص اهل سنت در اين راستا بيشتر همت کنند.

گفتنی است؛ همزمان با ايام ولادت با سعادت امام حسن مجتبي عليه السلام نمايشگاه توانمندي هاي مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) با حضور مديرکل امداد خراسان ،مسئولان اجرايي نظامي و انتظامي ومددجويان در محل بوستان معلم تربت جام گشايش يافت که به مدت يک هفته بعد از افطار تا يک بامداد براي بازديد عموم علاقه مندان داير مي باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار