مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: 156 پایگاه اصلی اوقات فراغت و 420 پایگاه اقماری دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۸۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خدا نظر دریکوند، شامگاه دوشنبه در نشست خبری یا اصحاب رسانه ضمن تسلیت حادثه تروریستی تهران و درگذشت یکی از همکاران آموزش‌وپرورش اظهار داشت: در همه جوامع آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای دارد چراکه پیشرفت هر جامعه به دست آموزش پرورش است.

وی بابیان اینکه هر جامعه‌ای تلاش می‌کند که انسان آرمانی را بر اساس شاخص‌های خود تربیت کند، افزود: آموزش‌وپرورش ایران هم بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین شاخص‌هایی برای انسان هدف و آرمانی خود مشخص کرده که مسئولیت‌پذیری، روحیه مشارکت‌جویی، داشتن روحیه جمعی و کارآفرینی، راست‌گویی، آشنا بودن به وظایف خود و مردم و... گوشه‌ای از این شاخص‌ها برای رسیدن به انسان آرمانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه باید انسانی را تربیت کنیم که بتواند در زندگی و جامعه نقش‌آفرینی کند، بیان کرد: نگه داشت حرمت دیگران، شناخت حقوق، راست‌گویی، احترام به حقوق دیگران، صلح‌طلب و ... ازجمله صفاتی است که باید داشته باشد.

وی بابیان اینکه در آموزش‌وپرورش فقط نباید به مسائل آموزش کتب پرداخت بلکه تربیت شهروند مطلوب و کارآمد نیز باید مدنظر ما باشد، بیان کرد: کار فرهنگی را در سایه اعتماد متقابل امکان‌پذیر است و آموزش‌وپرورش نیز برای رسیدن به این هدف باید تعامل با سایر دستگاه‌ها داشته و بین خانه و مدرسه و محیط اجتماعی تعامل و ارتباط سازنده برقرار کند.

دریکوند بیان کرد: عدم شناخت، تسلط و به‌کارگیری مهارت‌های زندگی ازجمله عواملی است که سبب می‌شود افراد به سمت آسیب‌های اجتماعی پیش رود پس باید به کودکان مهارت نه گفتن را آموزش داد و به آنان کمک کرد تا به خودباوری برسند.

وی بیان کرد: 23 پایگاه سنجش در استان فعال هستند که وظیفه سنجش دانش آموزان دوره ابتدایی را به عهده‌دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به مبحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان لرستانی افزود: 156 پایگاه اصلی اوقات فراغت و 420 پایگاه اقماری دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان کرد: 4 اردوگاه دانش‌آموزی ، 30 کانون فرهنگی و تربیتی، 15 دارالقرآن و 90 سالن ورزشی هم در ایام تعطیلات تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تجهیز و آماده می‌شود.

دریکوند با اشاره به اینکه همیشه با کسری بودجه روبه‌رو هستیم و ر این زمینه در سال جدید برنامه‌هایی داریم، بیان کرد: طبق تبصره بنده 9 قانون بودجه 96 به آموزش‌وپرورش اجازه داده‌شده تا فضاهای بلااستفاده را به شرطی که به حیات مدرسه آسیب نزنند، تبدیل به احسن کند که در راستای صرفه‌جویی منابع مالی می‌تواند تأثیرگذار باشد و در قصد داشتیم که «دیوار شیشه‌ای» دور مسائل مالی آموزش‌وپرورش استان بکشیم و تلاش کرده‌ایم تا هیچ شک و شبهه‌ای در مسائل مالی وجود نداشته باشد.

وی بابیان اینکه در استان لرستان 447 مدرسه با یک تا پنج نفر و 729 مدرسه نیز از 6 تا 15 نفر وجود دارد که با محوریت توسعه عدالت آموزشی اداره می‌شوند، عنوان کرد: در راستای هوشمند سازی مدارس هم یک هزار و 124 آموزشگاه در قالب دو هزار و 190 کلاس درس هوشمند سازی شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: درآمدهای اختصاصی آموزش‌وپرورش در سال گذشته با 45 درصد رشد نسبت به سال گذشته روبه‌رو شد که معادل 2 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: ۱۰ درصد از درآمدهای اختصاصی آموزش‌وپرورش در استان نگهداری می‌شود و صرف مناطق و نواحی می‌شود که درآمدی ندارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات