پژمان‌فر در گفت‌وگو با «بسیج» مطرح کرد

عدم مدیریت و سوء مدیریت در فضای مجازی؛ علت گسترش شبهات

پژمان‌فر گفت: در فضای مجازی فقط با یکسری شبهات رو به رو نیستیم عملا با یک عدم حاکمیت و مدیریت در فضای مجازی در برخورد با شبهات مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۹۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به شبهات سیاسی، فرهنگی، مذهبی، قومیتی و ملی در فضای مجازی و نحوه پاسخگویی به انها گفت: به علت عدم مدیریتی که در فضای مجازی وجود دارد این شبهات در این فضای در حال گسترده شدن است.

وی با بیان اینکه ایجاد شبهات که اکثرا سازمان یافته و اهداف خاص، در فضای مجازی به شدت در حال رشد است، گفت: این شبهات تبعات و آسیب‌های فراوانی را برای عقاید و افکار و اندیشه های مخاطبین جامعه مجازی و در تنیجه اجتماع در بر خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه این شبهات امروزه توانسته یک نگرانی را برای جامعه ایجاد کرده که نیاز است متولیان امر باید برای ان برنامه ریزی کنند، خاطر نشان کرد: اولا یک وظیفه بر عهده دولت محترم است که باید در فضای مجازی حاکمیت داشته باشد و بتواند این فضا را کنترل و مدیریت کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یاد اور شد: در فضای مجازی فقط با یکسری شبهات رو به رو نیستیم عملا با یک عدم حاکمیت و مدیریت در فضای مجازی در برخورد با شبهات مواجه هستیم؛ سایلان سال است که رهبر انقلاب نسبت به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید دارند و اصرار دارند ما باید هرچه زود تر شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم و در شبکه ملی اطلاعات می شود حاکمیت داشت.

وی با بیان اینکه حاکمیت به معنی مدیریت صحیح و کنترل و محافظت کردن از همه مسایل است، دامه داد: یک بخش دیگر پاسخگویی به این شبهات بر عهده حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی است که با رصد فضای مجازی و شبهات ایجاد شده در ان با محتوای علمی و سند و مدرک به این شبهات پاسخگویی کنند و مباحث را با توجه به سنین مختلف و بسته بندی های مختلف جوابگوی این مسایل باشند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با بیان اینکه حاکمیت در فضای مجازی امروز در اختیار ما نیست، عنوان کرد: مشکل اصلی از ناحیه متولیان امر و وزارت ارتباطات است که با سو مدیریت خود و اینکه اصلا با این موضوع اعتقادی ندارند و هم اینکه در این مسئله به دنبال مسایل مادی هستند باعث شده تا زمینه در شبهات در فضای فرهنگی کشور اثر بسیار نامطلوبی را ایجاد کند و ما با چالش هایی که اساسا قابل مدیریت نیست مواجه شویم.

ارسال نظرات