معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور از اتمام فاز نخست آبشیرین کن بندرعباس تا شهریور ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۰۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از آب و فاضلاب شهری هرمزگان، شاهین پاکروح که به منظور بازدید و بررسی وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب شهر بندرعباس سفر کرده، از پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفی آب و فاضلاب این شهر بازدید کرد و در جریان وضعیت این تاسیسات قرار گرفت.


پاکروح در بازدید از آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس، گفت: این پروژه از پروژه های مهم و تاثیرگذاری است که کمیت و کیفیت آب شهر بندرعباس را تغییر خواهد داد.


وی ابراز خرسندی کرد؛ علی رغم تاخیر در اجرای این پروژه به دلایل مشکلات اعتباری و اقتصادی،طی چند ماه آینده شاهد بهره برداری از فاز نخست این پروژه خواهیم بود. وی در ادامه بر اتمام فاز یک این پروژه با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب تا پایان شهریور ماه سال جاری تاکید کرد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز در ادامه گفت: علی رغم عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز آبشیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس از سوی بانک عامل صنعت و معدن، برای اجرای فاز نخست این پروژه تاکنون یکصد میلیارد تومان از محل آورده سرمایه گذار برای محل احداث این پروژه هزینه شده است.

امین قصمی با اشاره به پیشرفت ۶۸ درصدی فاز نخست این پروژه، گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد تجهیزات خریداری شده و مابقی نیز قبل از شروع عملیات نصب ، طی یک ماه آینده در محل سایت قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: بیش از ۶۰ درصد تجهیزات برقی و مکانیکی این پروژه ساخت داخلی بوده و از توان تولید کنندگان داخلی استفاده شده است.

گفتنی است؛ معاون بهره برداری آبفای کشور در ادامه سفر یک روزه خود به بندرعباس، نشستی با مدیران ارشد و معاونین شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان خواهد داشت.


ارسال نظرات