امام جمعه اهل‌سنت میرزانق نمین گفت: به هیچ وجه اهل‌سنت با تفکر و اقدامات گروهک تروریستی داعش موافق و همسو نبوده و هر فرد اهل‌سنت خود را به عنوان یک شهروند ایرانی تابع قوانین می‌داند.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۲۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، غلامرضا تهیتی در گفت‌وگویی اظهارداشت: مردم اهل سنت منطقه میرزانق نمین بهنوبه خود اقدامات اخیر تروریستی داعش که منجر به شهادت جمعی از هموطنان شده است را محکوم و اعلام می‌کنیم که بنا به تاکید مقام معظم رهبری در مورد وحدت بین شیعه و سنی خود را از گروهک تروریستی داعش مبرا می‌دانیم.

وی افزود: به هیچ وجه اهل سنت با تفکر و اقدامات این گروهک تروریستی موافق و همسو نبوده و هر فرد اهل‌سنت خود را به عنوان یک شهروندایرانی تابع قوانین دانسته و در راستای حفظ وحدت موجود در کشور تلاش می‌کندتا بتوانیم سربلندی روزافزون ایران اسلامی و افزایش اقتدار آن در عرصه‌های مختلف را شاهد باشیم.

امام جمعه اهل‌سنت میرزانق نمینبا اشاره به اقتدار نیروهای امنیتی کشور در مقابله با این حادثه تروریستی و حوادث مشابه آن بیان کرد:تلاش و از جان‌گذشتگیتمامی حافظان امنیت و جان و مال مردم اعم از نیروهای انتظامی، سپاهی و اطلاعاتی شایسته قدردانی بوده و امیدواریم روز به روز شاهد افزایش اقتدار این نیروهای حافظ امنیت و آرامش در کشور باشیم.

تهیتی با اشاره به اتحاد و همدلی مردم ایران در برابر چنین فتنه‌هایی گفت: مردم ایران اسلامی چه اهل‌سنت و چه شیعی آگاه و هوشیار هستند و با تکیه برولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری از رهبری اجازه نمی‌دهند که دشمنان با چنین اقدامات مزبوحانه به دست عده‌ای از افراد کوردل و فریب‌خورده امنیت و آرامش موجود در کشور را خدشه‌دار کنند.

وی با اعلامتنفر اهل سنت از داعش تصریح کرد: داعش و گروه‌های تکفیری نظیر آن دست‌پروده عربستان و آمریکا در منطقه هستند تا از این طریق به خواسته‌های شوم خود دست یافته و در بین مسلمانان تفرقه‌افکنی کنند اما غافل از این هستند که مردم ایران مردمی هوشیار و بابصیرت بوده و فریب چنین حیله‌هایی را نخواهند خورد.

 

ارسال نظرات