مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: متاسفانه امسال آمار محکومان مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۵۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیمازمشگین‌شهر، مراد فتحی در مراسم جشن گلریزان در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: 91 محکوم مالی در شهرستان مشگین‌شهر با داشتن بدهی در حدود 60 میلیارد ریال چشم انتظار کمک و یاری خیران هستند و از ابتدای سال گذشته تا به امروز با با یاری ستاد دیه و از محل اعتبارات این ستاد و جلب مشارکت‌های خیران به تعداد 43 نفر با بدهی مالی در حدود 2 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

وی افزود: با کمک خیران 630 میلیون ریالی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی جمع‌آوری شد که خوشبختانه ترویج این امر خداپسندانه در سطح استان اردبیل با روند مناسبی ادامه دارد و امیدواریم به بدهکاران به چشم بزهکار نگریسته نشود، چرا که این موضوع سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و این امری ناخوشایند است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: متاسفانه امسال آمار محکومان مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و امیدواریم راهکارهای اساسی برای جایگزینی مجازات برای محکومان مالی غیرعمد در دستور کار قرار داده شود تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه به حداقل برسانیم.

فتحی بیان کرد: برگزاری جشن گلریزان بهانه‌ای برای افزایش همدلی و وحدت بین مردم است، چرا که خیران و افراد متدین با این اقدام آسیب‌هایی که خانواده و خود شخص را تهدید می‌کند را کاهش داده و با حرکت در این اقدام خداپسندانه توشه‌ای بسیار بزرگ برای آخرت خود جمع‌آوری می‌کنند.

جعفر رحیم‌نیا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین‌شهر نیز در این مراسم تصریح کرد: قانون نسبت به هنجارشکنان اجرا خواهد شد و در این زمینه هیچ اغماضی در کار نخواهد بود ولی بحث مالی و مشکلاتی که در این زمینه برای زندانیان به دلایل مختلف پیش می‌آید فرق می‌کند و نیازمند مشارکت و همکاری خیران است.

ارسال نظرات