استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: شب قدر، فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل است.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۹۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام وحیدی صبح امروز در جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه تربت حیدریه، شب قدر را از شب‌های مقدسی دانست که خداوند متعال در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: شب قدر همان شبی است که در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن، تقدیر امور سال رقم می خورد و ملائکه و روح به اذن خداوند به زمین نازل می شوند و به خدمت امام زمان(عج) مشرف می شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر این امام عرضه می دارند.
 
حجت الاسلام وحیدی به دو حدیث از پیامبر اکرم(ص) در خصوص فضیلت شب قدر اشاره و بیان کرد: «کسی که شب قدر را زنده بدارد عذاب تا سال آینده از او روی بر می گرداند» و «هر کس که شب قدر را احیا بدارد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد تمامی گناهانش در این شب بخشیده می شود».
 
وی در پایان اظهار داشت: این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم چراکه نیکو و شایسته است با صدقات، گامی برای آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها