فرماندار شهرستان ایجرود:

لزوم فعالیت همگانی در حوزه فرهنگ سازی و جمع آوری زکات در شهرستان ایجرود

برای موفقیت در همه کارها به ویژه در حوزه فرهنگ سازی و ترویج و جمع آوری زکات نیاز است همه مسئولان با احساس وظیفه در این بخش ورود جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۱۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان ایجرود در جلسه شورای زکات این شهرستان ضمن قدردانی از تلاشهای انجام شده دراین شهرستان در بخش زکات در سال گذشته بر همکاری بیشتر دستگاههای عضو شورای زکات شهرستان ایجرود برای تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر این شورا تاکید کرد.

اسماعیل بیات با بیان اینکه اسلام دین زندگی است و پرداخت زکات برای ادای مسئولیت اجتماعی انسان در قبال نیازمندان جامعه در آن پیش بینی شده است ، گفت :پرداخت زکات موجب تعدیل ثروت شده و از ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه جلوگیری می کند .

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب تقویت بنیه دینی مردم نیز می شود ، افزود : با ایجاد اشتغال از محل زکات و رونق اقتصادی حاصل از آن مفاسد اقتصادی در جامعه کم می شود .

بیات همچنین تصریح کرد : زکات وسیله ای برای جلوگیری از احتکار بوده و حرکت دهنده به اموال و جاری شدن ثروت در جامعه و سرمایه گذاری و چرخش سرمایه در جامعه است .

فرماندار شهرستان ایجرود ، ادامه داد : پرداخت زکات توسط کشاورزان و منابع حاصل از آن موجب می شود مشکلات و نیازهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در حوزه های مختلف برطرف شود .

وی با تاکید برهمکاری تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان ایجرود با دبیرخانه شورای زکات برای تحقق برنامه های ابلاغی این شورا در سال جاری ، گفت : اقدامات موثر ومناسبی در شهرستان در حوزه جمع آوری زکات در سال گذشته انجام شده است و انتظار داریم تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان در این بخش ورود اثربخشی در سال جاری داشته باشند.

بیات همچنین یاد آور شد : اطلاع رسانی صحیح و هدفمند از نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات وتبیین دستورالعملها و آیین نامه های دینی و اسلامی زکات توسط روحانیت نقش بسیار مهمی در افزایش پرداخت زکات خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایجرود با تاکید بر فعالیت همگانی در حوزه فرهنگ سازی و جمع آوری زکات در این شهرستان ، گفت : برای موفقیت در همه کارها به ویژه در حوزه فرهنگ سازی و ترویج و جمع آوری زکات نیاز است همه مسئولان با احساس وظیفه در این بخش ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در روستاها در حوزه زکات نیاز است شورای زکات روستاها نیز تشکیل شود ، افزود :براساس برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده توسط دبیرخانه شورای زکات شهرستان ایجرود در تمامی روستاهای این شهرستان شورای زکات در سال جاری به منظور ساماندهی و جمع آوری زکات در روستا تشکیل خواهد شد.

بیات همچنین با اشاره به اینکه تشکیل شورای زکات در روستا ها به کاهش آلام نیازمندان در روستاها کمک می کند ، گفت : روستاهایی که نسبت به پرداخت این فریضه الهی اهتمام جدی داشته باشند در اولویت تخصیص اعتبارات شهرستانی قرار خواهند گرفت .

ارسال نظرات
آخرین اخبار