در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با سند 2030 تاکید شد:

این سند نافی استقلال کشور به عنوان آرمان اصلی انقلاب اسلامی است/ابطال 2030 در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مدرس کردستان در رابطه با جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت بررسی سند 2030 ​بیانیه‌ ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۵۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، در متن این بیانیه آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

"وَ لَنْ تَرْضي‏ عَنْکَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصاري‏ حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَي اللَّهِ هُوَ الْهُدي‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ" 

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا از آیین تحریف یافته آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

استقلال، فرهنگ اسلامی_ ایرانی و منافع ملی و دینی ایجاب می کند که در راستای تحقق اهداف عالی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از پذیرش دست نفوذ و برهم‌زننده قاعده های قانون اساسی و شریعت اسلامی پرهیز کرده، به معاهدات خود پایبند باشیم و با عمل به آیات الهی در برابر نفوذ بیگانگان از ولایت الهی، قرآن، سنت و قانون اساسی خود تبعیت نماییم. 
در این جهت سند 2030 موضوعی است که به صراحت یکی از طرح های خلاف استقلال، فرهنگ، اقتدار و منافع ملی را دربرگرفته است؛ که لازم است ادله و نکات کلی زیر، راجع به این سند یادآور شود: 

 در ابتدای مراتب، ورود چندین باره رهبر انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه و مبین اصلی راهبرد انقلاب اسلامی به این موضوع و هشدارهای معظم له، نشان از اهمیت بالا، اشتباهات رخ داده و نیز سهل انگاری برخی از مسئولین اجرایی و انفعال برخی دیگر از مسئولین نظارتی دارد؛ که معظم له در دیدار با معلمان در تاریخ 17 اردیبهشت 1396 نیز گله های خود را از شورای انقلاب فرهنگی و مسئولان ذی ربط اعلام نمودند. 

این سند نافی استقلال کشور به عنوان آرمان اصلی انقلاب اسلامی است. کما اینکه اجرای سند اعلام شده توسط یونسکو به عنوان سازمان تحت نفوذ قدرت های جهانی از جمله آمریکا، با استقلال کشور در امر قانون گذاری و همچنین در امر مدیریت کشور منافات دارد. سوال مطرح شده همان سوال مقام معظم رهبریست که چرا باید نظام آموزشی کشور را چهار نفر در یونسکو بنشینند و بنویسند؟! 

 به جهت وجود موارد خلاف موازین و فرهنگ ایرانی_ اسلامی که خود مسئولین نیز با بیان شرط تحفظ اذعان کننده به آن هستند، این سند قابلیت اجرا در کشورمان را ندارد و حتی بر فرض اجرای شرط تحفظ نیز طبق بند شماره 2 بیانیه، این سند خلاف استقلال کشور می باشد. 

 در راستای بین المللی بودن این سند، اجرای آن علی رغم عدم اطلاع یا عدم تصویب توسط مراجع ذی صلاح و قانونی کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، خلاف نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. 

 با توجه به وجود اسناد بالا دستی و ارزشمند در حوزه نظام آموزشی کشور همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با صرف هزینه ها، مجاهدت ها و صرف زمان بسیاری در داخل کشور تهیه و تنظیم شده است، اجرای سند 2030 با عنایت به ایرادات اساسی مذکور، اجحاف و خلاف منافع ملی است. 

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس کردستان، موافقت با اجرای این سند را بنا بر نفی استقلال، ضربه به منافع ملی و نیز اخلال در فرهنگ ایرانی _ اسلامی، خلاف جمهوریت و اسلامیت نظام و برخلاف منویات مقام معظم رهبری می داند. 
لذا خواستار رسیدگی، لغو اجرا و ابطال آن با حکم قاطع از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

والسلام علی من اتبع الهدی
ارسال نظرات
آخرین اخبار