ضیافت افطار و نشست گروه های ناصرین سربازان وظیفه در حسینیه امام خمینی (ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۲۷۰۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمزه رازی پور در ضیافت افطار کارکنان وظیفه و نشست گروه های ناصرین تیپ 44 قمربنی هاشم (علیه السلام) به مناسبت میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) با اشاره به بخش چهارم نامه 31 نهج البلاغه، موعظه و نصیحت و تقویت مبانی اعتقادی و دینی را اولویت اول در راه خود سازی و تذهیب نفس عنوان کرد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، با اشاره به نامه امیرالمومنین(علیه السلام) که فرزند برومندش امام حسن مجتبی (علیه السلام) را خطاب می فرمایند، به شرح مختصری از این نامه پرداخت و افزود: حضرت علی (علیه السلام) در این نامه می فرمایند: «احی قلبک بالموعظه وامیته بالزهاده و قوه بالیقین و نوره بالحکمه و ذلّلهُ بذکر الموت»، قلب خود را با شنیدن موعظه و اندرز زنده کنید؛ زیرا قلبی زنده است که سخنان خدا و اهل حق در آن نفوذ داشته باشد، نه اینکه در مقابل سخنی که او را به سمت قرب الهی سوق می دهد نافرمانی و طغیان کند.

وی در راستای شنیدن موعظه و نصیحت، حدیثی از امام جواد(علیه السلام) را بیان کرد، که نشانگر اهمیت بالای موعظه و نصیحت در آموزه های دینی و سیره ائمه معصومین دارد.

رازی پور، اضافه کرد: امام جواد علیه السلام سه خصلت را مورد نیاز یک مومن می دانند؛ اول اینکه "توفیق من الله"، یعنی از خداوند توفیق و کمک و استمداد بطلبد. دوم اینکه؛ " واعظ من نفسه"، یعنی خودش نفس خود را مورد نصیحت و اندرز قرار دهد و سوم اینکه؛ " قبول ممن ینصحه"، یعنی نصیحت گیر و پند گیر باشد .

کارشناس مسایل دینی و مذهبی درادامه با اشاره به بخش دیگری از نامه 31 نهج البلاغه، تقویت یقین و باورهای دینی را موجب نورانی شدن قلب انسان و مداوم یادمرگ نمودن را موجب سعادت و عاقبت بخیری آدمی دانست و خاطر نشان ساخت: حکمت و معرفت در صورتی در دل انسان جای می گیرد و یقین و ترس از خداوند متعال موقعی جلوه گرخواهد شد، که موعظه و نصیحت را بشنود و بکارگیری نماید و در راه رسیدن به تعالی از هیچ کوششی فروگذار نباشد.

لازم به ذکر است؛ طرح ضیافت کریم اهل البیت با همکاری معاونتهای آموزش یگانی، فرهنگی و عملیات روانی، آماد و پشتیبانی، برنامه و بودجه و روابط عمومی و تبلیغات تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در راستای اکرام کارکنان وظیفه و بجای آوردن سیره حسنه کریم اهل البیت برگزار شد.

ارسال نظرات