با توجه به بیماری تب کریمه کنگو در مازندران:
رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران: گوشت قرمز و جگر و سایر فرآورده‌های دامی باید همان روزی که وارد واحد صنفی شدند به فروش برسند در غیر این صورت فاسد می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۲۷۳۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالرحیم قاسمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به بیماری تب کریمه کنگو مصرف گوشت قرمز به شدت کاهش پیدا کرد و حتی افرادی که به واحدهای صنفی نیز مراجعه می‌کنند ترس بسیار زیادی دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر براساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی  لاشه گوشت قرمز به مدت ۲۴ ساعت و آلایش به مدت ۴۸ ساعت در پیش سردکن کشتارگاه نگهداری می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران با اشاره به اینکه گوشت قرمز در قصابی‌های مجاز از هر آلودگی به دور بوده و آماده استفاده برای مصرف‌کنندگان است، اضافه کرد: این موضوع بار روانی ایجاد کرده و باید مسؤولان بهداشتی از دوش مردم بگیرند تا مردم برای خرید گوشت قرمز رغبت پیدا کنند.

این مسؤول ادامه داد: گوشت قرمز و جگر و سایر فرآورده‌های دامی باید همان روزی که وارد واحد صنفی شدند به فروش برسند در غیر این صورت فاسد می‌شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه مردم گوشت قرمز را از واحد صنفی مجاز تهیه کنند، اضافه کرد: هنگام خرید به مهر دامپزشکی و تگ بهداشتی روی لاشه توجه کنند.

وی یادآور شد: در صورتی‌ که افراد با موارد غیرمجاز برخورد کردند موارد را به شماره تلفن ۳۳۳۶۳۵۶۰ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران تصریح کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان مصرف گوشت قرمز ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد که امسال با بیماری تب کریمه کنگو مواجه شدیم نه تنها مصرف گوشت افزایش نیافت بلکه کاهش محسوس پیدا کرد.

این مسؤول افزود: تقاضا برای مصرف جگر در کبابی‌ها و جگرکی‌ها در ماه مبارک رمضان بعد از افطار نیز افزایش می‌یافت در حالی‌که الان به زیر ۱۰ درصد رسید که بسیار نگران‌کننده است.

قاسمی در پایان گفت: مردم هیچ‌‌گونه نگرانی در ارتباط با مصرف گوشت قرمز نداشته باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها