دستگیری انسان از نیازمندان و ایتام در دنیا موجب دستگیری خداوند از انسان در روز قیامت می شود و این یک معامله پرسود برای انسان است.
کد خبر: ۸۸۷۲۷۴۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان ایجرود در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام بر افزایش خدمات به نیازمندان از محل زکات جمع آوری زکات تاکید کرد.

حجت الاسلام علی مقدمی در این جلسه به اهمیت پرداخت زکات در تامین منابع مالی مورد نیاز برای حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: وضع کات در دین اسلام به منظور استفاده از این ظرفیت دینی برای رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان از این محل بوده است .

وی با بیان اینکه فقرا ونیازمندان در نزد خدا جایگاه بالایی دارند و در روز قیامت نیازمندان پادشاهان بهشت هستند ، افزود : وظیفه ما در جامعه اسلامی در قبال اقشار آسیب پذیر و نیازمندان تلاش برای احیای حقوق فقرا از محل وجوهات اسلامی و واجبات دینی است .

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به وظایف مدیران در قبال نیازمندان در جامعه ، تصریح کرد : همه ما در قبال فقرا و نیازمندان دارای مسئولیت هستیم و باید با برنامه ریزی شایسته و فعالیت اثربخش در این حوزه و رفع مشکلات نیازمندان این دین و مسئولیت را به شکل مطلوب ادا کنیم .

امام جمعه شهرستان ایجرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پرداخت زکات نعمتی خداوندی برای مودی زکات است ، ادامه داد : پرداخت زکات توفیق خداوندی است که موجب می شود فقرا ونیازمندان از برکات اين فریضه الهی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه کمک به فقرا و نیازمندان کمک به احیای آن فرد و زندگی بخشیدن به فرد نیازمند است ، گفت : نجات یک انسان نجات یک جامعه است و اگر فردی زکات پرداخت می کند به زنده شدن جامعه کمک می کند .

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به اینکه اگر فعالیت در حوزه زکات و دستگیری از نیازمندان و ایتام برای رضای خدا باشد جبران می شود ، افزود : دستگیری انسان از نیازمندان و ایتام در دنیا موجب دستگیری خداوند از انسان در روز قیامت می شود و این یک معامله پرسود برای انسان است .

ارسال نظرات