مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

افزایش 47درصدی جمع آوری زکات طی سال گذشته در استان زنجان

میزان زکات جمع آوری شده در استان زنجان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن 47 درصد افزایش داشته است .
کد خبر: ۸۸۷۲۷۵۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران شهرستان ایجرود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه شورای زکات استان در سال گذشته بر زمینه سازی برای تحقق 60 درصد سهم فقرا و نیازمندان از زکات در سال جاری تاکید کرد.

هدایت صفری در این جلسه با با بیان اینکه خداوند وسیله ارتباط با خودش را از طریق نماز و ارتباط با مردم را از طریق زکات قرارداده است، گفت :موضوع زکات ازضروری ترین فریضه های دینی است که وظیفه ما فرهنگ سازی و گفتمان سازی زکات در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری چهار پایه نظام ساز اسلام نماز ، زکات ، امربه معروف و نهی از منکر است ، افزود: وظیفه مدیران در جامعه اسلامی گفتمان سازی و جریان سازی در این بخش ها به ویژه در حوزه زکات است .

صفری به آثار وفواید فردی و اجتماعی زکات درجامعه اشاره کرد و ادامه داد : پرداخت زکات موجب جاری شدن برکت در جامعه می شود و اگر این موضوع به درستی برای مردم تبیین شود آنها زکات خود را خواهند پرداخت.

دبیر شورای زکات استان زنجان در ادامه میزان زکات جمع آوری شده در استان در سال گذشته را 84 میلیارد و 291 میلیون ریال اعلام کرد و تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن 47 درصد افزایش داشته است .

صفری بااشاره به اینکه استان در بخش جمع آوری زکات در سال گذشته 113 درصد برنامه ابلاغی دبیرخانه شورای مرکزی زکات کشور را محقق کرده است ، گفت : طبق ارزیابی های انجام شده دبیرخانه شورای مرکزی زکات ، استان زنجان در این بخش رتبه چهارم را در بین سایر استانها کسب کرده است .

وی به نحوه هزینه کرد زکات در استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود : خدمات مختلفی از جمله مرمت و احداث 67 پروژه مسکن مددجویی ، احداث 429 سرویس بهداشتی و حمام و 159 مورد جهیزیه نوعروسان نیازمند از محل هم افزایی زکات جمع آوری شده با اعتبارات کمیته امداد به مددجویان در سال گذشته ارائه شده است .

صفری همچنین ادامه داد : مبلغ 51 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز برای احداث ، مرمت و بازسازی تعداد 129پروژه عام المنفعه از جمله حسینیه ، مسجد ، پل و .... در روستاها هزینه شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه زکات بالقوه استان 32 میلیارد تومان در سال 95 برآورد شده بود ، ادامه داد : برای اینکه پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود نیاز است همت وعزم همگانی در این بخش شکل گرفته و در حوزه تامین منابع اقتصادی جامعه اسلامی به ويژه محرومیت زدایی اثربخش شود .

صفری با بیان اینکه در حوزه زکات اگر برای مردم تبیین شود که پرداخت زکات جمع کردن مال است نه خرج کردن آن ، اظهار کرد : زکات مال انسان را کار آمد کرده و تبدیل به رزق حلال می کند و اگر این آثار پرداخت زکات به درستی تبیین شود مردم زکات خود را می پردازند .

وی ازهدف گذاری جمع آوری 94 میلیارد ریال زکات در استان خبر داد و گفت : سهم مشخص شده برای شهرستان ایجرود در جمع آوری زکات در سال جاری هفت میلیارد و 500 میلیون ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازی و تبلیغ این فریضه الهی دراستان اشاره کرد و افزود : فضاسازی محیطی در قالب نصب تابلوهای زکات روستاها ، دیوار نویسی ، تهیه و نصب بنر در مساجد و معابر و دیدار چهره به چهره با کشاورزان و استفاده از 56 مبلغ علوم دینی برای تبیین موضوع زکات از جمله اقدامات مهم تبلیغی شورای زکات استان در سال گذشته بوده است .

صفری بر زمینه سازی برای افزایش سهم فقرا و نیاز مندان از زکات در شهریستان تاکید کردو گفت : براساس آمار های موجود سهم فقرا از زکات جمع آوری شده در شهرستان 37 درصد بوده است که نیاز است با برنامه ریزی و فعالیت مناسب این میزان در سال جاری به 60درصد برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار