خبرهای داغ:
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان است، اگر انسان در این فضاها از دیدن تصاویر حرام خودداری نکند، از راه سعادت خارج می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۱۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
نگاه حرام موجب گرایش انسان به بی حیایی می‌شود/فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های مومنان اظهار کرد: یکی از این ویژگی‌ها داشتن خشوع در نماز است.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است که نماز با خشوع زیبا می‌شود، امام علی(ع) فرمود نماز انسان باید نمازی با قلب پاک و با خشوع باشد، یکی از مهم ترین پایه‌های نماز، خشوع آن است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان باید در نماز متواضع باشد و تمام ظرفیت قلب خودش را متوجه خداوند کند، درهای آسمان به نماز خاشعانه باز است و فرشتگان به صاحب چنین نمازی درود می‌فرستند، ولی درب‌های آسمان به نمازهای ناقص بسته است.

حاج ابوالقاسم با اشاره به نقش تنبیه بدنی در تربیت انسان اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهرم‌های تربیتی در کنار موعظه‌ها، اهرم‌های تنبیهی و مجازاتی در قالب حدود و تعزیر است، اگر این مجازات رعایت شود، تربیت جامعه کامل می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن در خصوص زنان و مردان زناکار می‌گوید که باید به آن‌ها 100 ضربه شلاق زد، چنین مجازاتی به صلاح امت است، در روز قیامت، حاکمی که در انجام حدود الهی کوتاهی کند، به سوی آتش جهنم برده می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: براساس روایات اگر بخواهیم دین پابرجا بماند، باید اهل امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود شرعی باشیم، اگر یکی از مجازات های الهی اجرا شود، برای پاکی زمین از بارش 40 روز باران تاثیر بیشتری دارد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت مراقبت از چشم‌ها اظهار کرد: کسی که نگاه خودش را کنترل نکند، خاطر خودش را به زحمت می‌اندازد، براساس روایات کسی که مدام به این و آن چشم می‌دوزد، همیشه حسرت می‌خورد، نگاه حرام بذر شهوت را در دل انسان می‌کارد و این مساله موجب گرایش انسان به بی حیایی می‌شود.

وی ادامه داد: درباره کنترل چشم در ماه رمضان روایت‌های فراوانی داریم، امام صادق(ع) فرمود زمانی که روزه می‌گیرید، چشم خود را فرو ببندید، انسان در ماه رمضان باید علاوه بر روزه شکم، روزه چشم و گوش هم داشته باشد و نباید روز روزه داری انسان با روزی که انسان روزه دار نیست، یکسان باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان است، اگر انسان در این فضاها از دیدن تصاویر حرام خودداری نکند، از راه سعادت خارج می‌شود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت کمک کردن به ازدواج جوانان اظهار کرد: خداوند در قرآن به والدین می‌گوید که در ازدواج فرزندانتان کمک کنید، خود ازدواج موجب می‌شود که رزق و روزی افراد بیشتر شود، ازدواج تاثیر زیادی در تربیت انسان دارد و کسی که ازدواج کند، نیمی از دینش حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که ازدواج کند، روحش بزرگ می‌شود و به مقام ایثار و از خود گذشتگی می‌رسد، ازدواج عامل رشد و کمال روحی انسان است، اما باید در ازدواج سادگی رویه ما باشد، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت دوری از تشریفات در ازدواج‌ها تاکید کردند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه سن ازدواج در کشور بالاتر رفته است و باید مدیران کشور برای کاهش این سن تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها