کارشناس مسائل اقتصادی:

حمایت از تولید داخلی؛ محور اقتصاد مقاومتی/فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی تربیت جهادگر اقتصادی است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی تربیت جهادگر اقتصادی، مصرف کالای داخلی، ضدارزش شدن مصرف کالای خارجی و خنثی سازی عملیات روانی دشمن است.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۳۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر عبدالی کارشناس مسائل اقتصادی در طرح انس و مودت بسیجیان سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی گفت: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن به هر توطئه و ترفندی علیه نظام اسلامی متوسل شد تا بتواند به انقلاب اسلامی ضربه بزند و امروز جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران رقم زده است.

وی افزود: دشمن درصدد است تا از طریق جنگ اقتصادی به نظام اسلامی ضربه بزند. از این‌رو مقام معظم رهبری از آن جنگ به عنوان جنگ تمام عیار اقتصادی نام می‌برند. جنگی که خیلی از ما متوجه نیستیم که اگر بودیم برای گفتمان سازی اقتصادمقاومتی تلاش می کردیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی فرهنگ اقتصادمقاومتی را فرهنگ نگاه به درون و توجه به توان داخلی برشمرد و گفت: به جرات می‌توان گفت بچه حزب الهی‌ها در این زمینه با تمام قوا ورود نکرده‌اند که اگر چنین بود نتیجه انتخابات چیزی غیر از این که امروز شاهدیم می‌شد.

عبدالی با تاکید بر اینکه اقتصادمقاومتی ریشه در عمق فرهنگ شیعی و دینی ما دارد، گفت: بایستی در جنگ اقتصادی هر کس به سهم خود نقش آفرین باشد؛ فرمان جهاد اقتصادی را از سال‌ها قبل مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند ولی متاسفانه ما هنوز غافل هستیم.

وی بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: 50 درصد از 22 میلیون نیروی کار کشور در بخش تولید فعالیت دارند و این امر اهمیت حمایت از تولید ملی را نشان می‌دهد. براساس آمار وزارت کار هر 5 دقیقه یک نفر به نیروی کار کشور اضافه می‌شود برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر باید از تولید ملی حمایت کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: از سال 90 تا 95 جمعیت کشور 7 درصد رشد داشته است ولی به جای اینکه شاهد رشد نرخ ازدواج باشیم در همین بازه زمانی شاهد کاهشش 18 درصدی نرخ ازدواج و رشد 27 درصدی ترخ طلاق در جامعه هستیم، چراکه یکی از مشکلات و دغدغه جوانان اشتغال است که خود باعث بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان شده است.

عبدالی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی برای رسیدن به رشد اقتصادی گفت: یکی از دلایل رکود واردات بی‌رویه و عدم حمایت از تولید داخلی است.

وی با اشاره به نقش زنان در اقتصادمقاومتی گفت: اولین انجمنی که زنان کشور در 102 سال قبل تشکیل دادند انجمن حمایت از تولید ملی با هدف حفظ استقلال کشور از طریق حمایت از تولید ملی و صنایع داخلی بود. امروز هم همین زنان ایرانی در این عرصه می‌توانند نقش آفرین باشند.

عبدالی ادامه داد: فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی تربیت جهادگر اقتصادی، مصرف کالای داخلی، ضدارزش شدن مصرف کالای خارجی و خنثی سازی عملیات روانی دشمن است. بدانیم که اقتصادمقاومتی به دنبال آسایش و درآمدزایی افراد است.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: زن به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده محسوب می‌شود و در هر رویداد بزرگی نمی‌توان منکر نقش بانوان شد برای همین است که دشمن در جنگ نرم خود ارکان خانواده را نشانه رفته است تا شتاب انقلاب اسلامی را بگیرد و ما را از آرمان‌های عالیه انقلاب اسلامی دور سازد.

سند2030 ابزار استکبار جهانی برای نفوذ فرهنگی

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از سند 2030 گفت: به رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب، مراجع عالیقدر و علمای اسلام و نخبگان مشخص نیست چرا تلاش دارند این سند را اجرایی سازند، سندی که در 17 هدف اصلی از جمله مسائل اقتصادی، تولید، محیط زیست، زنان و دختران جامعه را دنبال می‌کند.

عبدالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به تدوین نظام آموزشی کشور توسط غرب انتقاد دارند، گفت: مقام معظم رهبری اصل موضوع را مورد نقد قرار داده‌اند؛ کسی در آمریکایی بودن این سازمان‌ها نباید شک کرد؛ چرا باید آمریکا برای انقلابی که یکی از داعیه‌هایش فتح دنیا و برپایی انقلاب جهانی مهدوی(عج) است نظام آموزشی تدوین کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: امروز یکی از جدی‌ترین برنامه‌های نفوذ دشمن نهاد خانواده است و بی شک سند 2030 یکی از ابزارهای نفوذ فرهنگی آمریکا است که درصدد هستند فرهنگ ایثار و مقاومت را در بین جامعه ایرانی از بین ببرند.

وی افزود: در این سند حق همجنس‌بازی را جزو اصول حقوق بشر قرار داده و می‌خواهند فرزندان ما هژمونی و قدرت کدخدایی آمریکا را بپذیرند، به دنبال برابری جنسیتی و آموزش‌های جامعه جنسیتی در مدارس ما هستند؛ تمامی این توطئه‌ها برای این است که نقش مادر را در خانواده‌های ایرانی حذف کنند.

عبدالی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهایی می‌خواهند نظام آموزشی ما را تدوین کنند و به ما درس زندگی دهند که خودشان در صدر کشورهایی هستند که بیشتر آمار تولدهای نامشروع را به خود اختصاص داده‌اند. غرب به بن بست رسیده است بعد معاونت امور خانواده کشور به دنبال این است که فرهنگ غربی را برای ما بیاورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات