مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه ازنا:

لزوم تلاش برای رسیدن به معنویات پنهان ماه رمضان

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه ازنا گفت: بهره ما از این ماه و سفره فقط تشنگی و گرسنگی نیست بلکه معنویاتی پنهان درون این ایام است که در ماه‌های دیگر نیست.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۳۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام عباس اصلانی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه ازنا در محفل انس با قرآن حوزه خواهران خدیجه کبری سلام‌الله علیها ضمن مهم دانستن ماه رمضان، لیالی قدر را مهم‌تر معرفی کرد.

وی گرسنگی و تشنگی در این ماه را مقدمه‌ی پذیرایی خدا بیان کرد و افزود: بهره ما از این سفره فقط تشنگی و گرسنگی نیست بلکه معنویاتی پنهان درون این ایام است که در ماه‌های دیگر نیست.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه ازنا لازمه هدایت را محتوا و هدایتگر دانست بیان کرد: هدایتگر در حد اعلا خصوصیات پیامبر و ائمه اطهار علیهم‌السلام بودند هدایت‌پذیر هم اینجا نقش پیدا می‌کند تا با هدایتگری اثر پذیرد همچون امام حسین علیه‌السلام که افراد زیادی عهد بستند ولی سر عهد نماندند، هدایت نشدند و قابلیت هدایت را نداشتند.

وی تصریح کرد: ظرف وجود انسان باید جوری باشد که هدایت را بپذیرد همان‌طور که سنگ اثرپذیر نیست هدایت‌پذیری در جمله بعضی هم چو سنگ اثر نمی‌کند.

اصلانی اظهار داشت: ماه رمضان قابلیت همین گرسنگی و تشنگی است و قابلیت هدایت پذیرش شخص است، اگر این جسم بماند، هلاک شود و دین بماند بهتر است و ماندن دین مهم‌تر است ظرف وجودی خود را بالا ببریم تا ظرف وجودی پذیرش بالا برود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات