رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۸۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی 2 ماهه گذشته از سالجاری پنج میلیون و 48 هزار و 411 کیلوگرم لاشه سالم طیور وارد بازار مصرف استان شد.

علی اشرفی افزود: طی این مدت 2 میلیون و 360 هزار و 643 قطعه طیور در کشتارگاه های استان زنجان ذبح و از این تعداد طیور کشتار شده بیش از پنج میلیون کیلوگرم لاشه سالم وارد بازار مصرف شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد کشتار 39 هزار و 325 لاشه غیربهداشتی با 83 هزار و 491 کیلوگرم ضبط و از چرخه مصرف حذف شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: تعداد اندام های ضبطی از طیور کشتار شده در این استان 521 هزار و 460 مورد به وزن 56 هزار و 546 کیلوگرم بود.

اشرفی یادآورشد: مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی و خودروهای حمل این مواد خام به طور مستمر توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طی 2 ماهه گذشته از سالجاری نیز 14 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان متذکر شد: شهروندان هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به حتم به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.

اشرفی تاکید کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه داشته باشند.

وی افزود: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.

وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

ارسال نظرات