تقویت و مقاوم‌‌سازی ستون سوم اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع)

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: در‌حال حاضر کار مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون سوم اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) در‌حال انجام است و پس از اتمام کار ستون چهارم، پروژه ترفیع گنبد انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۲۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، «فرود بحر آسمانی»، معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان درباره پروژه مقاوم سازی و لاغرسازی ستون حرم مطهر امام حسین(ع) و طرح ترفیع گنبد ایشان اظهار کرد: استان کرمان مجری طرح ترفیع گنبد امام حسین علیه السلام است که فعالیت خود را از سال   91آغاز و کارگاه در سال92در کربلای معلی مستقر شد.

وی ادامه داد: در زمان ساخت و ساز معلوم شد که ستونها تحمل حفظ گنبد جدید را ندارند بنابراین طرح مقاوم سازی و لاغر سازی ستونها در دستور کار قرار گرفت که در کنار آن پروژه معراج و یا همان ترفیع گنبد هم به‌دست کرمانیها انجام خواهد شد.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تاکید کرد: زمانی که مقاوم سازی و لاغر سازی ستونها آغاز شد، مشاهده گردید که تَرَکهای خیلی عمیقی در تمام ساختمان وجود دارد که تاکنون با لطف خود آقا امام حسین(ع ) ساختمان سرپا مانده است به‌گونه‌ای که چوبهای استفاده شده در ساخت حرم مطهر به کلی از بین رفته بودند.

بحرآسمانی تصریح کرد:  اگر تاریخ را ورق بزنیم ارادت ایرانیها نسبت به ائمه اطهار را شاهدیم و جا دارد که مردم دیار کریمان با همین همت کمکهای خود را به ساخت و ساز عتبات عالیات اختصاص دهند تا عاقبت بخیری را به‌دنبال داشته باشند.

منبع: شیعه نیوز
ارسال نظرات