حجه الاسلام سید احمد خاتمی پیام اجتماعات شب‌های قدر را عشق به دین و ولایت نام برد و افزود: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که چراغ پُرفروغ توحید در این کشور روشن و تلالو افکن چراغ ولایت زیبا است.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۳۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مراسم شب قدر در مصلای امام خمینی(ره) مرکز مازندران اظهار کرد: اجتماعات عظیم شب‌های قدر حامل دو پیام است، اجتماعاتی که  سراسر میهن را معطر کرده است.

وی پیام اجتماعات شب‌های قدر را عشق به دین و ولایت نام برد و افزود: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که چراغ پُرفروغ توحید در این کشور روشن و تلالو افکن چراغ ولایت زیبا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هویت مردم ما با دین گره خورده است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان هویت مردم ما را منهای دین و ولایت دید.

خاتمی با اشاره به اینکه در قرآن 6 نوع دینداری وجود دارد، بیان کرد: دینداری منافقانه یکی از این 6 نوع است که اسم دین است اما رسم دین وجود ندارد و بیش از 600 آیه در قرآن پیرامون این نوع دینداری وجود دارد.

وی نفاق اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی را انواع  نفاق‌ها برشمرد و گفت: نوع دوم دینداری که در قرآن آمده است دینداری منافقانه است و دینداری مقطعی و موسمی از دیگر انواع دینداری به‌شمار می‌رود و ریزش‌ها به خاطر سطحی بودن ایمان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن از دینداری عافیت‌طلبانه به شدت نکوهش می‌کند، ادامه داد: این نوع دینداری انسان را به جایی نمی‌رساند و در واقع دین‌مداری در طول تاریخ هزینه داشته و ما به استقلال، آزادی و به رهبری عادل، بیدار، شجاع و هوشیار افتخار می‌کنیم.

خاتمی با بیان اینکه نوع دیگر دینداری که در قرآن آمده، دینداری سوداگرانه است، افزود: دینداری شعاری یعنی اینکه در شناسنامه افراد، مسلمان نوشته شده است اما از مسلمانی هیچ خبری نیست.

وی با بیان اینکه رسم مسلمانی این نیست که لاتی مثل ترامپ بیاید نعره بکشد کسانی هم دلشان لک بزند برای مذاکره با آنها، خاطرنشان کرد: دینداری صادقانه یعنی دین را به عرصه زندگی خود بیاوریم.

خاتمی با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای هدفشان ربودن خانواده است، تصریح کرد: خانواده را دریابید و حجاب و قرآن در خانه مسلمانان باید زنده باشد و در عرصه سیاسی قانون‌مدارانه عمل کنیم و نورچشمی، پارتی بازی و رابطه نباشد، ضابطه باشد.

وی با بیان اینکه در دفاع از دین و در خط حجت شرعی باشیم، خاطرنشان کرد: هر حزبی که پرچم بلند کرد چشم و گوش بسته زیر آن پرچم نروید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حجت شرعی فقط خط ولایت است، گفت: دینمدار صادق امیر مومنان(ع) است که هستی‌اش را فدای دین کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها